پیشنهاد تأمین داخلی رنگ نمای ساختمان در طرح ملی مسکن/ خودکفایی در تولید داخلی رزین در کشور

  • یکشنبه 10 بهمن 1400 ساعت 14:17

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: یکی از تولیدکنندگان حوزه رنگ و رزین با تاکید بر خودکفایی کشور در تولید رزین، خواستار همکاری دولت با بخش خصوصی داخل کشور در تامین رنگ ساختمانی در طرح ملی مسکن شد.
پیشنهاد تأمین داخلی رنگ نمای ساختمان در طرح ملی مسکن

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از تسنیم، ابراهیم فرخ‌نژاد در بازدید از یک مجتمع تولید رنگ داخلی، گفت: این شرکت 10 درصد از تولید رنگ صنعتی کشور را برعهده دارد و تولید سالانه آن به حدود 3 هزار تن در سال می‌رسد که با توجه دستگاه‌های نصب شده می‌توانیم تا 100 درصد افزایش تولید بدهیم.

وی گفت: باید از تولید داخل حمایت شود و در نهضت ملی مسکن باید از رنگ‌های داخل کشور که اتفاقاً کیفیت و استاندارد بالایی دارند، استفاده شود تا تولید داخل رونق بگیرد.

به‌گفته مدیرعامل این شرکت تولید رنگ درحال‌حاضر عمده محصولات تولید رنگ در کشور ما به خودکفایی رسیده و تولیدکنندگان بسیار خوبی در زمینه تولید رنگ در کشور داریم، به‌گونه‌ای که با راه‌اندازی خط تولید رزین لانگ‌اویل خودکفا شدیم و به این وسیله هزینه تمام شده تولید 5 تا 7 درصد کاهش یافت.

وی همچنین گفت: در زمینه تولید رنگ هواپیما و رنگ کشتی شرکت‌هایی در داخل کشور داریم، اما بحث کیفیت و تکنولوژی باید قابل رقابت با مشابه خارجی باشد و تلاش ما این است که محصولات داخلی بتواند با محصولات خارجی رقابت کند.

به گفته فرخ‌نژاد، آزمایشگاه تخصصی در زمینه شناخت رنگ تاثیر قابل توجهی دارد که همکاری با سازمان ملی استاندارد تاثیر به سزایی در این بخش داشته است.

فرخ‌نژاد گفت:‌ یکی از مشکلات صنعت داخلی خود تحریمی و مشکلاتی است که بر سر راه تولید وجود دارد شبکه بانکی باید در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بیشتر همکاری کند، چون اگر تولید رونق بگیرد اشتغال هم ایجاد می‌شود، اگر تسهیلات موردنیاز را دریافت کنیم، می‌توانیم تعداد کارگران را به دو برابر افزایش دهیم.

وی در خاتمه گفت: متأسفانه برای گرفتن نیروی کار با مشکل مواجه هستیم کسانی درخواست کار می‌دهند که مدرک دارند، اما توان انجام کار ندارند به‌نظر می‌رسد بازار کار در کشور ما دچار تلاطم‌های جدی شده و عملاً شرکت‌های تولیدی از نبود نیروی کار دائمی رنج می‌برند.


تعداد بازدید : 409

ارسال نظر

ارسال