چترهای سایبانی که نمای یک ساختمان می شوند

  • شنبه 1 مهر 1396 ساعت 13:48

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: استودیو طراحی ۳Gatti پوسته ای از چترهای استیل به نمای ساختمان Foreign Office Architects’ Madrid Pavilion اضافه می کند که قابلیت باز و بسته شدن دارند.
چترهای سایبانی که نمای یک ساختمان می شوند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، این پوسته جدید جایگزین پوستة فعلی می‌شود که از لوورهای چوب بامبو تشکیل شده و دیوارهای شیشه ای ساختمان را پوشش می دهد. پوستة قبلی برای ایجاد فضایی کم هزینه جهت اقامت برای نمایشگاه جهانی که به مدت شش ماه برگزار شد، ساخته شده بود. بعد از برگزاری نمایشگاه این مرکز به دو قسمت تجاری اداری تقسیم و تبدیل شد. پس از گذشت دو سال، چوب های بامبو پوسیده شدند و فریم های استیل زنگ زدند. صاحب این مرکز از ۳Gatti Architecture Studio  درخواست نمود تا ایده های خود را برای نمایی جدید ارائه دهند.




۳Gatti نمایی را توسعه داد که همانند ترکیبی از چندین سایبان است. هر یک از سایبان ها از مفصل مرکزی که یک فنر درون آن قرار گرفته تشکیل شده است. معمار ارشد پروژه در این باره گفت: «ما این ایده را از آنجایی ارائه دادیم که در روزهای گرم شانگهای مملو از مردمی می شود که چتر به دست دارند. در این شهر چتر وسیله ای بسیار رایج برای ایجاد سایه است.»




درست مثل کرکره های بامبو موجود، کارکنان قادر به تنظیم سایبان ها برای تعیین میزان نور ورودی هستند. پوسته بامبو Madrid Pavilion سیستمی بود که توسط کاربران و به صورت افقی قابل تنظیم بود. ما تنها سایبان ها را به اشیایی آشناتر و قابل لمس تر تبدیل کردیم. معماران از استیل مشبک Corten برای ایجاد سطح هر چتر و پانل های بین آنها اسفاده می کنند. طبقات پایین و همکف از این نما بهره نمی برند تا بیشترین روشنایی به درون آنها راه یابد.









تعداد بازدید : 1697

ارسال نظر

ارسال