چسباندن 2 شیشه، پنجره را دوجداره نمی‌کند

  • دوشنبه 25 تیر 1397 ساعت 12:55

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تأکید بر اینکه سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی؛ به تولیدکنندگان کارگاهی فاقد صلاحیت، نباید اجازه تولید دهند گفت: ما نیاز داریم که در این زمینه هم سازمان استاندارد و هم مرکز تحقیقات راه و مسکن با قدرت عمل بیشتری وارد شوند.
چسباندن 2 شیشه، پنجره را دوجداره نمی‌کند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از صما، احمدرضا طاهری اصل با بیان این مطلب افزود: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد تا کارشناسانی را تربیت کند که به عنوان کارشناسان کنترل کیفیت وارد کارگاه‌های تولیدی شوند. او افزود: این کارشناسان می‌توانند کنترل‌های لازم را انجام دهند تا تمام ضوابط فنی در محصول نهایی که به بازار مصالح ساختمانی عرضه می‌شود، رعایت شده و ایده‌آل باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تولید مصالح ساختمانی از قبیل در و پنجره عنوان کرد: به طور نمونه متNسفانه در حال حاضر در و پنجره‌های کارگاهی تولید می‌شود که چندین مشکل بزرگ دارد. اولا در داخل قاب‌ها به دلیل اینکه پروفیل سازه‌ای وجود ندارد، بعد از نشست ساختمان‌ها، قاب‌ها دچار شکست می‌شوند و این یک معضل جدی است که پنجره‌‌های کارگاهی ایجاد می‌کند. طاهری اصل همچنین توضیح داد: بعضاً بین دوجداره اصلا نه خلاء و نه گاز آرگون و نه گاز هلیوم نیست و گاز خاصی وجود ندارد و صرفا دو شیشه را به‌عنوان دوجداره بودن به هم چسبانده‌اند که آن هم تأثیری در کاهش صوت و همچنین کاهش انتقال حرارت ندارد.

به گفته او، در نوارهای درزگیر هم به جای لاستیک ای‌‌پی‌دی‌‌ام بعضاً از لاستیک استفاده می‌کنند که این لاستیک‌ها بعد از گذر زمان وقتی در معرض آفتاب قرار می‌گیرند یا خشک و یا از هم گسیخته می‌شوند و بازنشت و نفوذ هوا را به داخل ساختمان داریم.

رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ادامه داد: در تولید پنجره‌ ضریب انتقال حرارت سطحی (U) از اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما پنجره‌های مختلفی داریم؛ به طور نمونه پنجره‌ آلومینیوم ترمال بریک ضریب U خاصی دارد و پنجره‌های UPVC هم ضریب انتقال حرارت متفاوتی دارند. طاهری اصل با اشاره به مباحث مهم در زمینه تولید در و پنجره‌ دوجداره اظهار داشت: در زمینه تولید پنجره‌های دوجداره، چند بحث مهم مطرح است. برای مثال یک قاب پنجره از چه موادی و با چه ضریب انتقال حرارت سطحی تشکیل شده است. همچنین نوع گازی که بین دو شیشه قرار می‌گیرد، چیست و دارای چه ضریب انتقالی است. از طرفی آیا خود شیشه از نوع کم‌گسیل یا معمولی است و در عین حال نوارهای درزگیری که در پنجره استفاده می‌شود، آیا لاستیک یا‌ای‌‌پی ‌دی ‌ام است و نیز آیا قاب چهارچوب پنجره دارای پل حرارتی است یا نه و این مواردی است که در کنار هم می‌تواند یک پنجره دوجداره استاندارد را تشکیل دهد و با لحاظ تمام این موارد می‌توانیم بگوییم که یک پنجره دوجداره چقدر ایده‌آل است.


تعداد بازدید : 1078

ارسال نظر

ارسال