چگونه می‌توان تفاوت در طراحی نماهای مسکونی ایجاد کرد؟

  • سه شنبه 28 آذر 1396 ساعت 15:19

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: یکی از ویژگی‌های بصری ساختمان‌ها از دید خارجی بحث نمای آن پروژه می‌باشد. در واقع، نمای آپارتمان‌ها در تمام نقاط دنیا دارای اهمیت زیادی هستند چراکه تأثیر به‌سزایی در ارزش‌ها و هویت آپارتمان دارند.
چگونه می‌توان تفاوت در طراحی نماهای مسکونی ایجاد کرد؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، یکی از ویژگی‌های بصری ساختمان‌ها از دید خارجی بحث نمای آن پروژه می‌باشد. در واقع، نمای آپارتمان‌ها در تمام نقاط دنیا دارای اهمیت زیادی هستند چراکه تأثیر به‌سزایی در ارزش‌ها و هویت آپارتمان دارند.

 لذا پیشنهاد می‌شود در طراحی نمای ساختمان خود از ایده‌های نو استفاه کنید و به زیبایی و چشم‌نواز بودن آن در طراحی ایمان داشته باشید.




Sanjay puri معمار هندوستانی ساختمان مسکونی ۱۵ طبقه‌ای را در Ranchi طراحی کرده که ویژگی منحصر‌به‌فرد خود را داراست این ویژگی‌ها عبارتند از:

شکل فضاهای باز خصوصی برای هر واحد مسکونی، طراحی زاویه‌دار آن که موجب سایه‌اندازی و مانع از گرم شدن بیش از حد هر واحد در روزهای گرم تابستانی می‌شود، همچنین در طراحی این آپارتمان ایجاد فضای باز نشاط آور از گیاهان طبیعی به‌گونه‌ای بوده که می‌تواند تأثیر زیادی بر روحیه ساکنان داشته باشد.




در طراحی نمای ساختمان‌های بلند باید به این نکته توجه کرد که ایجاد تنوع بیش از حد با استفاده از مواد و مصالح می‌تواند از سادگی و خوانایی نمای ساختمان که مهم‌ترین اصل در طراحی نما است بکاهد. تک‌رنگ بودن نمای این ساختمان‌ها تأثیرگذاری بیشتری دارد. برای این ساختمان‌ها بهتر است از یک موتیف در همه قسمت‌های نما استفاده شود، و فقط با استفاده از یک یا دو المان شاخص در نما از یکنواختی بصری آن بکاهید.





تعداد بازدید : 1368

ارسال نظر

ارسال