چگونگی ترکیب رنگ در آجرنمای نسوز

  • چهارشنبه 7 شهریور 1397 ساعت 15:36

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: آجرنمای نسوز جزء زیباترین نماهای موجود در ایران است که زیبایی خاصی داشته و جلوه ساختمان را فوق‌العاده شیک و امروزی نشان می‌دهد. رمز زیبایی آجرنمای نسوز در ترکیب رنگ آن است.
چگونگی ترکیب رنگ در آجرنمای نسوز

باشگاه در و پنجره و نما:

رنگ‌بندی در آجرنمای نسوز به‌قدری زیاد و متنوع است که برای طراحی درست و مناسب ساختمان خود حتماً باید از یک کارشناس کمک گرفت به‌دلیل اینکه ترکیب رنگ امری بسیار حساس در نمای ساختمان دارد اگر ترکیب رنگ‌بندی در نمای ساختمان درست باشد نمای سازه را دل‌بازتر و گرم‌تر نشان داده و نمای ساختمان را بزرگتر از حد واقعی خود نشان می‌دهد ولی اگر ترکیب رنگ‌بندی در نمای ساختمان درست نباشد نمای سازه را جمع‌تر و دلگیرتر و خفه‌تر از حد واقعی خود نشان می‌دهد.

در ترکیب رنگ‌بندی آجرنمای نسوز در مرحله اول به پهنا و بلندی ساختمان توجه کرده و سپس با در نظر گرفتن این دو مورد و با در نظر گرفتن اینکه نمای ساختمان رو به آفتاب است یا پشت به آن ترکیب رنگ را انجام می‌دهند در اکثر مواقع اگر نمای ساختمان رو به آفتاب باشد‌‌ می‌توان از رنگ‌های تیره نیز برای زمینه نما استفاده کرد ولی اگر در نمای سازه‌ای که پشت به آفتاب است از رنگ‌های تیره برای زمینه استفاده کرد رنگ نما را تیره و دلگیر می‌کند و چشم هر بیننده‌ای را آزار می‌دهد به‌همین دلیل ترکیب رنگ‌بندی در آجرنمای نسوز به این اندازه حائز اهمیت است.

اگر بخواهیم نمای ساختمان روشن به نظر برسد باید از رنگ‌های روشن بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده شود و درصد رنگ روشن دو برابر رنگ تیره باشد البته این نوع ترکیب رنگ خواهان بیشتری دارد چون افراد بیشتری دوست دارند که نمای سازه آنها روشن و دلباز باشد ولی اگر بخواهیم نمای ساختمان تیره به نظر برسد برعکس باید درصد رنگ تیره 2 برابر رنگ روشن باشد.

انتخاب نوع سنگ ترکیبی و رنگ آن نیز در نمای ساختمان بسیار مهم است اصولا رنگ‌های تضاد جواب بیشتری می‌دهد چون اگر رنگ زمینه سازه تیره باشد و رنگ سنگ انتخابی نیز تیره باشد نمای ساختمان را خفه کرده و کار خراب‌‌ می‌شود به همین دلیل رنگ‌های سفید و کرم و کرم شکلاتی رنگ‌های استاندارد در نمای ساختمانی دارد که قرار است با آجرنمای نسوز اجرا شود ترکیب سنگ و آجر نسوز آذرخش در یکجا برای نمای ساختمان زیبا است که کمتر کسی ان را پسند نمی‌کند.

امروزه یکی از راه‌های اصلی جلب توجه و فروش فوری ساختمان در این رکود بی‌سابقه اجرای نمای آن با آجرنمای نسوز است چون هر خریداری که نمای این ساختمان‌ها را ببیند حتما آن را پسند خواهد کرد.

ترکیب رنگ در آجرنمای نسوز پس از اتمام عملیات نماکاری یک رنگ آتشین زیبایی به نمای ساختمان می‌دهد که در هیچ نمایی چه نمای طبیعی و چه نمای مصنوعی یافت‌‌ نمی‌شود.

نکات بسیاری وجود دارد که قبل از تصمیم به رنگ زدن نمای آجری باید آن‌ها را درنظر بگیرید. برای تسهیل این تصمیم گیری نکات مثبت و منفی را که باید در نظر داشته باشید در زیر یادآور می‌شویم.

یکی از راه‌های طراحی دکوراسیون داخلی برای ساختمان‌های آجری رنگ کردن آن است. اما وقتی پای نما به میان می‌آید متفاوت می‌شود.

نکات بسیاری وجود دارد که قبل از تصمیم به رنگ زدن نمای آجری باید آن‌ها را درنظر بگیرید. برای تسهیل این تصمیم‌گیری نکات مثبت و منفی را که باید درنظر داشته باشید:

نکات مثبت:

رنگ کردن نمای آجری به آن ظاهری شیک، مدرن و متفاوت می‌دهد. یکی از چیزهایی که با رنگ کردن نمای آجری در پی آن هستیم تفاوت است.

این مقرون‌به‌صرفه ترین راه برای عوض کردن رنگ سازه آجری شماست. می‌توان با رنگ کردن آن هم در هزینه‌ها صرفه جویی کرد و هم به ظاهری شیک و زیبا رسید.

رنگ کردن آجر زمان و سختی زیادی نمی‌طلبد. آجر به‌راحتی رنگ را به خودش می‌گیرد و به مقادیر زیادی رنگ هم نیازی نیست.

وقتی رنگ خشک شد، تمیز کردن و نگهداری آن از نمای آجری بدون رنگ بسیار آسان‌تر خواهد بود.

نکات منفی:

رنگ به مرور زمان کمرنگ خواهد شد (مثلا رنگ قرمز نمای شما پس از مدتی صورتی می‌شود). همچنین پوسته پوسته می‌شود و بعد از حداکثر پنج سال نیاز به تجدید دارد. شرایط آب و هوایی نیز تاثیرگذار است.

رنگ کردن آجر می‌تواند به خاصیت طبیعی آن در جذب رطوبت و مقاومت آن آسیب وارد کند.

باید با رنگ طبیعی آجر نما خداحافظی کنید. چون تراشیدن رنگ از روی آن کار سخت و پرزحمتی است.


تعداد بازدید : 4361

ارسال نظر

ارسال