کاربرد صفحات سیمانی الیافدار در نمای خارجی ساختمان‌ها

  • شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 12:52

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: صفحات سیمانی الیافدار از ترکیب مناسبی از سیمان پرتلند با سیلیس، آب، الیاف سلولوز و دیگر الیاف معدنی بدست آمده و سپس به دستگاه هاتچک برده شده تا به قطر مورد نظر برسند. محصول بدست آمده در اتاق خشک کن با کوره های بخار اتوکلاو می‌گردند. بعد از تولید این محصول بسته به مکانی که از آن قرار است استفاده شود دسته بندی می‌گردند که می‌توان از آن در کف با قطر 18میلیمتر، در سقف با قطر 6 میلیمتر، در دیوار با قطر 10 میلیمتر و نمای داخلی و خارجی ساختمان با قطر‌های 8 ,12,10 میلیمتر استفاده کرد.
کاربرد صفحات سیمانی الیافدار در نمای خارجی ساختمان‌ها

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، استفاده از صفحات سیمانی الیافدار مزیت‌های فراوانی دارد ولی چون در کشور ما هنوز استفاده از مصالح سنتی کاربرد دارد به این محصول و محصولات مشابه توجه کمتری می‌شود که می‌توان با آموزش مناسب در این باره استفاده از مصالح نوین‌تر با قابلیت‌های بیشتر را در برنامه‌های ساخت و سازی قرار داد. این صفحات کاملا ضد آب بوده و در برابر تغییرات دما ترک بر نمی‌دارند. برای محیط‌های شرجی بسیار مناسب می‌باشد و همچنین مقاومت آن در برابر حریق باعث شده این محصول برای مکان‌هایی که با احتمال آتش سوزی روبه رو هستند بکار روند. از دیگر مزیت‌های این محصول وزن سبک آن است که می‌تواند هزینه‌های حمل‌و‌نقل را کاهش داده و با کمترین دور ریز مصالح به کم‌کردن کل هزینه‌های بنا بیانجامد.

به‌طور خلاصه مزایای استفاده از صفحات سیمانی الیافدار به‌شرح زیر است:

ساخت و ساز با سرعت بالا و با نیروی کم انسانی و با حداقل امکانات، که مناسبترین مصالح برای ساخت و سازهای سریع در مواقع اضطراری می‌باشد مانند (سیل، زلزله، جنگ) و امکان اسکان سریع آسیب‌دیدگان را فراهم می‌آورد.

مقاومت بالا در زلزله تا 8 ریشتر.

سبکی وزن و حمل‌و‌نقل آسان باعث می‌شود تا بتوان در نقاط دور افتاده با قیمتی بسیار مناسب و سرعتی بالا اجرا نمود.

عایق بسیار خوب حرارتی و صوتی به‌طوری که یک دیوار 10سانتیمتری از این مصالح نسبت به یک دیوار35 سانتیمتر ازمصالح سنتی به‌خوبی ارجعیت دارد.

کاهش نیروی انسانی زیاد به علت حذف کارهای اضافی (مانند سیمان‌کاری و نازک‌کاری دیوارهای داخلی)

عدم نیاز به آب و امکانات کارگاهی وسیع زیرا که ساخت و ساز با این محصول، بنایی خشک می‌باشد و نیاز به استفاده از آب در ساخت و ساز نیست.

این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ارائه می‌شود، و قابلیت رنگ‌پذیری بسیار خوب و آسانی دارد.

سلامتی استفاده از این محصول به‌علت عدم بکارگیری مواد سنتتیک (موادی که در آن انواع پلاستیک‌ها مصرف شده) فاقد گازهای نامناسب محیط زیستی است.


تعداد بازدید : 338

ارسال نظر

ارسال