پانل تخصصی پروژه «ساختمان مسکونی روزن» برگزار شد؛

کاهش آشفتگی بصری به جای ساخت و ساز حداکثری

  • چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت 16:25

اخبار => اخبار

پانل تخصصی پروژه «ساختمان مسکونی روزن» در گردهمایی طراحان و سازندگان منطقه یک برگزار شد.
کاهش آشفتگی بصری به جای ساخت و ساز حداکثری

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌‌نقل از صما، فریناز رضوی نیکو، طراح پروژه اظهار داشت: این پروژه در شمالی‌ترین نقطة زعفرانیه قرار گرفته که به خاطر شیب زمین طراحی ویژه‌ای را متفاوت از ساختمان‌های مجاور برای آن درنظر گرفتیم.

وی افزود: در ضلع شمالی پروژه اردوگاهی بود که به داخل ساختمان اشراف داشت و از طرفی سر و صدای آنجا زیاد بود. بنابراین از سمت جنوب مقداری عقب‌نشینی کردیم تا حیاط خلوتی در قسمت شمالی داشته باشیم. از طرفی پوسته‌ای را به مانند لفاف روی آن طراحی کردیم.

رضوی نیکو با بیان اینکه به‌گونه‌ای تراس‌های بزرگ در این ساختمان با نشیمن‌ها ترکیب شده است، ادامه داد: بین پوسته اول و دوم ساختمان حد فاصلی وجود دارد که با استفاده از خراش‌های روی پوسته توانسته‌ایم نور را به آن بتابانیم و فضای سبز را برای این قسمت درنظر گرفته‌ایم.

عباس ریاحی فرد، سازندة پروژه نیز اظهار داشت: ایدة اولیه این بود که حداکثر ساخت زیر بنا نمی‌تواند لزوماً ارزش افزوده ایجاد کند. به‌جای این کار سراغ کاهش درگیری و آشفتگی بصری رفتیم.

وی افزود: معماری این ساختمان به‌گونه‌ای است که آرامش بالایی را نصیب ساکنان می‌کند و در یک محیط مینی‌مال از کارهای غیرضروری اجتناب شده است.


تعداد بازدید : 486

ارسال نظر

ارسال