کاهش مصرف انرژی با بهره‌گیری از پنجره‌های هوشمند

  • شنبه 20 فروردین 1401 ساعت 10:45

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: بوستون، کلانشهری در ماساچوست آمریکا، به زودی میزبان برجی ۱۷ طبقه خواهد بود که قرار است به عنوان پایدارترین و سالم‌ترین مرکز اداری شهر عمل کند؛ پنجره‌های هوشمند این ساختمان به تنهایی می‌تواند نیاز به تأمین نیرو از شبکه انرژی شهری را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
کاهش مصرف انرژی با بهره‌گیری از پنجره‌های هوشمند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایمنا، گروهی از معماران خلاق بوستون در حال احداث آسمان‌خراشی بسیار زیبا هستند که قرار است به عنوان یک مرکز اداری مورد استفاده قرار گیرد. اصول پایداری و سلامت در این سازه به طور کامل رعایت شده به طوری که دیوارهای آن از کف زمین تا سقف با پنجره‌های هوشمند پوشیده شده است. در این پنجره‌ها از هوش مصنوعی برای واکنش خودکار به اشعه خورشید بهره گرفته شده است، ضمن اینکه اندازه پنجره‌ها، هدایت کافی نور طبیعی به داخل ساختمان و در نتیجه کاهش نیاز به مصرف انرژی شهری را برای روشن‌سازی فضای داخلی در پی داشته است.

در واقع، سازندگان ساختمان پایدار بوستون پیش‌بینی کرده‌اند که پنجره‌های هوشمند به تنهایی بتواند نیاز به تأمین نیرو از شبکه انرژی شهری را تا ۴۰ درصد کاهش دهد که به واسطه همین ویژگی، به پایدارترین ساختمان بوستون تا به امروز تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، پنجره‌های هوشمند سازه نیاز به روزنه‌ها برای ورود هوا به داخل ساختمان را از میان برمی‌دارد و از این طریق به پاک ماندن فضای داخلی ساختمان از هرگونه غبار یا آلودگی کمک می‌کند.

ساختمان اداری جدید بوستون که ۱۰ World Trade نام دارد، فضایی به مساحت ۶۰۰ هزار فوت مربع را در بر گرفته و هزینه لازم برای تکمیل آن، حدود ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. طراحی منحصر به فرد ۱۰ World Trade چشم‌انداز جدیدی به قلب منطقه بندری بوستون خواهد بخشید و از این نظر نیز در لیست بهترین سازه‌های شهر قرار خواهد گرفت.

امروزه بوستون یکی از مراکز علمی و تجاری با بیشترین رشد در جهان به شمار می‌رود که در آن، از دیجیتال و تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا برای سلامت و پایداری محیط‌های کاری بهره گرفته و در نهایت، این اقدامات به جذب سرمایه‌گذاران برای کارآفرینی هر چه بیشتر در شهر منجر شده است.


تعداد بازدید : 505

ارسال نظر

ارسال