یک سازه مدرن در شهر همدان

  • چهارشنبه 15 شهریور 1396 ساعت 10:52

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در کل این ساختمان برگرفته از ذوق و هنر معماری جدید است و ظاهری متفاوت دارد و می تواند شروعی برای تغییرات جدی تر و بزرگ تر باشد .
یک سازه مدرن در شهر همدان

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: نمای این سازه زیبا از آجر می باشد. آجرهایی که طبق الگوی افقی کنار هم چیده شده اند. برای قسمت راه پله این آجرها را به طور عمودی و با اختلاف سطح کنار هم قرار داده اند. برای نمای طبقه همکف که یک فروشگاه می باشد، شیشه انتخاب شده است .

یکی از آثاری که نشان می‌دهد معماری ایرانی در حال تغییر ودگرگونی ست‌، همین ساختمان اداری-تجاری ترمه واقع در همدان است که به معنای واقعی می تواند نمایانگر یک سازه مدرن و امروزی باشد .

این سازه در سال ۱۳۹۱ توسط یک تیم معماری ایرانی به نام های مرضیه رجب زاده، هاله نبوی و بابک عبدالغفاری طراحی شد .

مساحت آن در حدود ۶۰۰ متر مربع می باشد. این ساختمان اولین بنای ایرانی ست که موفق شد رتبه اول Architizer را به‌دست آورد وافتخارآفرین باشد.

با این که همدان بافت شهری نسبتاً قدیمی دارد، اما یکی از فعال ترین و زنده ترین شهرهای کشور عزیزمان است. از زیبایی های این شهر این است که اکثر معابر و خیابان های آن به صورت شمالی-جنوبی هستند که در میان آن ها میدان های بسیاری وجود دارد و اینطور به نظر می رسد که میدان‌ها توسط خیابان ها به هم وصل شده اند .

ساختمان ترمه ساختاری دو طبقه دارد. طبقه همکف آن که شامل یک مغاره اجناس فروشی ست که در واقع بخش تجاری آن را تشکیل داده، طبقه اول یک دفتر کار خصوصی است و بخش اداری آن به حساب می آید. طبقه دوم که پشت بام و روف گاردن این ساختمان است، دیوارهای حائلی به ارتفاع ۲.۵ متر دارند .

از نکات قابل توجه این سازه آن است که با این که سه مدل فعالیت در آن انجام می شود و سه سطح دارد، برای هر کدام هم راه های ورودی جدا از هم طراحی شده تا به طور مجزا قابل دسترسی باشند .

حتی طراحی این راه ها هم بسیار خلاقانه بوده است . همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، سطح شیب داری که در جلوی ساختمان قرار دارد درواقع راه پله طبقه اول است که به طور مستقیم به بیرون از ساختمان و به پیاده رو متصل شده است .

در کل این ساختمان برگرفته از ذوق و هنر معماری جدید است و ظاهری متفاوت دارد و می تواند شروعی برای تغییرات جدی تر و بزرگ ترباشد.


تعداد بازدید : 1290

ارسال نظر

ارسال