سیاست های منطقی دولت تراز تجاری کشور مثبت کرد

اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: سیاست های منطق دولت در 15 ماه گذشته باعث شده تراز تجاری کشور مثبت شود که این دستاورد بزرگی است.
محمود زمانی قمی روز دوشنبه در پانزدهمین نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: در این مدت بر مبنای راهبردهای منطقی و هدفمند، 10 میلیارد و 472 میلیون دلار کالا از کشور به سایر مناطق جهان صادر و 9 میلیارد و یک میلیون دلار کالا به کشور وارد شده است.
وی، رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی را از اهداف کلیدی ستاد اقتصاد مقاومتی استان عنوان کرد و ادامه داد: رفع برخی از مسائل این واحدهای تولیدی و صنعتی در شمول اختیارات استان است که تمامی تلاش برای آن به کار گرفته شده و برخی نیازمند طرح در کارگروه ملی تهران است که در این کارگروه مطرح و برای رفع آنها تلاش و پیگیری می شود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: خروج شرکت ایرالکو از لیست سیاه بانک مرکزی، درخواست استمهال 18 ماه برای بدهی ها و اختصاص تسهیلات برای سرمایه درگردش شرکت ایرالکو برای هموار کردن مسیر توسعه این شرکت مادر تخصصی در کارگروه ملی مطرح و برای حل آنها تلاش می شود.
زمانی قمی افزود: همراهی استانداری استان مرکزی برای توسعه و پیشرفت شرکت ایرالکو از مسائل زیست محیطی و آلایندگی این شرکت جداست و می طلبد این شرکت در بازه زمانی تعیین شده تعهدات خود را عملی کند و در برابر خواسته مردم پاسخگو باشد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری برنامه های توسعه ای شرکت برق منطقه ای باختر در استان مرکزی ادامه داد: این شرکت علاوه بر گسترش فعالیت های توسعه ای، همکاری های مناسبی را برای تامین انرژی واحدهای تولیدی این استان داشته است.
استاندار استان مرکزی گفت: بانک ها در این استان از نظر همکاری با واحدهای تولیدی نقطه مقابل وزارت نیرو شرکت منطقه ای برق باختر قرار دارند که نیاز است برای تحقق فرمایش های مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی همکاری های لازم را با واحدهای صنعتی داشته باشند.
زمانی قمی افزود: هم اکنون مدیران اصلی دولت با حقوق های اندک تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت کشور به کار بسته اند، در صورتی که برخی از مدیران بانکی و شرکت ها با کارشکنی به مشکلی بر سر راه تلاش و توسعه کشور تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: دولت با بررسی حقوق برخی مدیران و بازگرداندن این مبالغ به خزانه و گزارش فعالیت های خود به مردم شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده است و اای کاش این مهم در دولت های قبلی نیز اتفاق می افتاد.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: 400 هزار نیرو در دولت نهم و دهم خارج از قانون و مقررات به بدنه دولت اضافه شدند که این به معنی انجام 400 هزار تخلف توسط دولت قبل در کشور است.
وی افزود: در صورت دریافت حقوق 20 میلیون ریالی توسط هر یک از این افراد ماهانه 800 هزار میلیارد تومان برای کشور بار مالی به همراه دارد که با این اعتبار در طول یک سال خدمات گسترده ای می توان به روستاها ارائه کرد.
استاندار استان مرکزی گفت: خلاف یکصد هزار میلیارد ریالی و حقوق چند میلیاردی برخی افراد در دولت قبل عامل اصلی شکاف اقتصادی، مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها است.
مدیرعامل شرکت آلومینیم ایران (ایرالکو) در این نشست گفت: 180 هزار تن شمش آلومینیوم پارسال در این شرکت تولید شد که این رقم یک درصد بیشتر از برنامه تعیین شده برای این شرکت بود.
مجید پور عطار پیش بینی کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تولیدات این شرکت به 200 هزار تن شمش آلومینیوم در سال جاری افزایش می یابد.
وی ادامه داد: شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) به عنوان اولین تولید کننده آلومینیوم در ایران و خاورمیانه با تغییر در تولید اولیه از انرژی برق به سمت بازیافت صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش آلایندگی و افزایش تولید را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل شرکت آلومینیم ایران (ایرالکو) بیان کرد: تولید آلومینیوم با روش بازیافت در این شرکت از 180 هزار تن به 300 هزار تن افزایش می یابد که 280 هزار تن آن در اراک و 20 هزار تن در کاشان تولید می شود.
پور عطار گفت: ساخت آلومینیوم بازیافتی، بازسازی خطوط چهار و پنج، احداث آند سازی با ظرفیت 100 از جمله برنامه های این شرکت است.
وی ادامه داد: ایجاد واحد تولیدی 100 هزار تنی آند در اراک افزایش اشتغالزایی، جلوگیری از خروج ارز و کاهش آلودگی هوای این شهرستان را به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در این نشست گفت: توسعه زیر ساخت از طریق فاینانس، تقویت ظرفیت شبکه، توسعه برق شهرک های صنعتی و چاه های آب کشاورزی از اولویت های این شرکت در سال جاری است.
فرهاد شبیهی افزود: افزایش سهم سبد تولید استان با انرژی های تجدید شونده در سال جاری، ساخت و توسعه شبکه برق رسانی فرسوده به شرکت های صنعتی با تخصیص بودجه، تسریع در ارائه خدمات و پاسخگویی به متقاضیان تامین برق با ایجاد پنجره واحد تجاری در استان از دیگر برنامه های این شرکت است.
وی ادامه داد: توسعه زیر ساخت ها توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع، تاکید به انجام ممیزی انرژِی در دستگاه های اجرایی، نهادها و صنایع استان، کاهش غیر ضروری مصرف برق در دستگاه های اجرایی، توجه به تولید و عرضه تجهیزات الکترونیکی، همکاری با صنعت برق استان برای بهینه سازی مصرف و مشارکت در طرح های تشویقی از ماموریت های برای توسعه زیر ساخت های صنعت برق در این استان است.
در این نشست شرکت هیربد و فلز سازه استان مرکزی مشکل های خود را مطرح و بررسی شد.
استان مرکزی با بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است.
1955/6013/

تعداد بازدید : 403

ارسال نظر

ارسال