ساخت و ساز در کشور را باید افراد دارای صلاحیت حرفه ای انجام دهند

کیش- ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت و ساز در کشور باید توسط افراد دارای صلاحیت حرفه ای انجام شود و نباید اجازه داد افراد بدون صلاحیت در این حوزه کار کنند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز شنبه در مراسم آغاز به کار اجلاس نوزدهم هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند یکی از بازوهای قدرتمند مجلس و دولت در حوزه نظارت و اجرای طرح های عمرانی کشور باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح های متفاوتی در حوزه مسکن و ساختمان در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، اما حل مشکلات بازار مسکن تنها توسط این وزارتخانه عملی نیست.
وی با بیان اینکه برای رونق بیشتر بازار مسکن بخش خصوصی و بانک ها باید به کمک بیایند، اظهارداشت: متاسفانه کار ساخت و ساز در حوزه شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که از یک طرف شهرداری ها و از یک طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی برای مهندسان محدودیت ایجاد می کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم اعتماد وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها به مهندسان کشور تاکید کرد و گفت: کار مهندسان ساختمان باید به آنان واگذار شود.
رضایی گفت: جامعه مهندسی ما امروز توسط دستگاه های دیگری کنترل می شود در حالی که با اعتماد به مهندسان، شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی باید خدمات موازی حذف و کار مهندسان توسط خود آنان انجام شود.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: ساخت و ساز در کشور باید توسط افراد دارای صلاحیت حرفه ای انجام شود.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان با حضورعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور،علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای هیات مدیره 31 استان به همراه روسای شورای انتظامی، بازرسان هیات مدیره استانها در روزهای 26 و 27 تیرماه در کیش برگزار می شود.
1630**1641

تعداد بازدید : 357

ارسال نظر

ارسال