خالی شدن سکنه یک ساختمان 6 طبقه در اهواز به دلیل ریزش بخشی از سازه

اهواز- ایرنا - ساکنان یک ساختمان 6 طبقه در اهواز پنجشنبه شب به دلیل ریزش بخشی از سازه آن توسط سازمان آتش نشانی ساکنان آن به سرعت از ساختمان خالی شدند.
به گزارش ایرنا محمود روزبهانی معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی اهواز پنجشنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این مجتمع 6 طبقه در خیابان اردیبهشت منطقه گلستان واقع شده است که با خطر ریزش رو برو شده است.
وی با بیان این که این سازه مسکونی تنها 6 سال از عمر آن گذشته افزود: اهالی این مجتمع پس از دیدن ریزش بخشی از این ساختمان به سازمان آتش نشانی اطلاع دادند که ماموران این سازمان نیز بلافاصله در محل حاضر و اقدام به تخلیه ساختمان نمودند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان نیز با حضور در محل با انتقاد از برخی ساخت و سازهای غیر اصولی در خوزستان افزود: متاسفانه برخی مجریان ساخت و ساز در اهواز تجربه و تبحر لازم در این زمینه را ندارند.
کوروش لطفی افزود: هر چند هنوز به درستی علت ریزش بخشی از این سازه مشخص نشده است اما به نظر می رسد سهل انگاری مجریان علت این امر است.
وی گفت: برخی مجریان بی تجربه و ناوارد هم با دور زدن قانون به گونه ای عمل می کنند که کارها را به خوبی انجام داده اند و شاید هم از اعنماد مهندسان نظام مهندسی سوء استفاده می کنند.
وی گفت: قطعا این سازمان با هر گونه سهل انگاری مهندسان نیز به شدت برخورد می کند هر چند معتقدیم که مهندسان سازمان نظام مهندسی به درستی کار خود را انجام می دهند.
وی در عین حال گفت: تعدادی از مهندسین این سازمان در محل حادثه حضور یافته اند تا مشکلات پیش آمده را برطرف نمایند تا مشکلی برای ساکنان آن بوجود نیاید.
هفته گذشته نیز یک مجتمع پنج طبقه در شهرک آقا جاری اهواز به علت گودبرداری غیر اصولی ترکهای بزرگی برداشت که منجر به تخلیه اهالی از ساختمان آن شد.
7164/7151/6064

تعداد بازدید : 392

ارسال نظر

ارسال