بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی شهرهای زنجان بر اساس استاندارد ساخته شده اند

زنجان - ایرنا - معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی شهرهای این استان بر اساس ضوابط و استانداردهای نظام مهندسی ساخته شده اند.
جواد رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 70 درصد ساختمان های شهری پروسه ساخت و ساز قانونی را طی کرده اند و در قالب ضوابط اعلام شده موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند.
وی تصریح کرد: اما اینکه طی ساخت، این ضوابط به درستی رعایت شده است یا نه، نمی توان در مورد آن قضاوت کرد.
رحمتی اظهار کرد: با این وجود ساختمان های قدیمی که احتمال تخریب و ریزش آنها با وقوع یک زلزله حداکثر پنج ریشتری وجود داشت، امروز به نسبت گذشته مقاوم تر شده اند.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: سطح این شاخص ها و استانداردها در روستاهای این استان پایین تر است.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برای احداث واحد مسکونی طبق استانداردهای لازم در روستاها اقدام به راه اندازی نظام مهندسی روستایی کرده است.
رحمتی ادامه داد: با بهره گیری از توانمندی این نظام مهندسی علاوه بر آنکه روند طراحی و تولید واحد مسکونی برای روستاییان ارزانتر تمام می شود، این ساختمان ها از استحکام و مقاومت بیشتری به نسبت گذشته برخوردار می شوند.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: این نظام مهندسی می تواند مشاوره فنی لازم را برای احداث ساختمان در روستاها بدهد تا ساخت و ساز در روستاها بر اساس استاندارد انجام شوند.
وی اضافه کرد: هم اکنون تمام نگرانی ما واحدهای ناامنی است که در روستاها وجود دارند و فاقد هر نوع استحکامی هستند و با کوچکترین لرزشی در معرض آسیب قرار می گیرند.
3001/6085
خبرنگار- مینا افشاری/ دبیر- رویا رفیعی

تعداد بازدید : 348

ارسال نظر

ارسال