اجرای بسته ساماندهی صنعت خودرو

  • شنبه 29 تیر 1398 ساعت 15:55

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر صنعت معدن و تجارت از اجرای بسته ساماندهی صنعت خودرو در کشور خبر داد و گفت: از وقتی من به وزارت صنعت آمده‌ام مجوز پیش فروش به خودرویی‌ها نداده‌ام.
اجرای بسته ساماندهی صنعت خودرو

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، رضا رحمانی در نخستین میز تعمیق صنعت خودرو که با بیش از یک ساعت تاخیر برگزار شد، اظهار داشت: بسته ساماندهی صنعت خودرو به خودروسازان ابلاغ شده تا با اجرای آن ایراد صنعت خودرو برطرف شود.

وی ادامه داد:در این راستا 5 محور به صورت هفتگی مورد پایش وزارت صنعت قرار می‌گیرد که آمار تولید و گزارش تعهدات خودروسازان از جمله این محورها است.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: از وقتی من به وزارت صنعت آمده‌ام مجوز پیش فروش به خودرویی‌ها نداده‌ام و اگر خودروسازی غیر از این عمل کرده، حتما تخلف کرده و سازمان حمایت باید با آن برخورد کند.

80 درصد تولید خودروسازان باید به تعهدات قبلی اختصاص یابد

رحمانی توضیح داد:‌80 درصد تولید روزانه خودروسازان باید بابت پاسخگویی به تعهدات قبلی اختصاص یابد و 20 درصد بقیه بابت فروش فوری تخصیص یابد.

تعداد خودروهای کف پارکینگ خودروسازان 6.1 درصد کاهش یافت

وی ارائه گزارش هفتگی در مورد خودروهای موجود در کف پارکینگ خودروسازان از دیگر محورهای مورد توجه وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: طبق جدیدترین آمار طی هفته‌ گذشته تعداد خودروهای کف پارکینگ‌ها 6.1 درصد کاهش داشته و در مورد ایران خودرو حدود یک درصد بوده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت واگذاری املاک و اموال خودروسازان را از دیگر محورهای مدنظر وزارت صنعت برای بهبود وضعیت صنعت خودرو عنوان کرد و گفت:‌طی نامه‌ای که به وزیر اقتصاد نوشتم، اعلام کردیم که سهام ایران خودرو در بانک پارسیان واگذار شود.

رحمانی تاکید کرد: خودروسازان نباید بانکدار باشند.

رحمانی گفت: این را هم گفت به شوخی به وزیر اقتصاد گفتم که برای واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان باید به کدام محضر خانه مراجعه کنیم.

میزان داخلی‌سازی خودروها را هفتگی پایش می‌کنیم

وی با بیان اینکه اموال غیرتولیدی خودروسازان، شرکت‌های زیر مجموعه آنها و همچنین خود شرکت‌های خودروساز باید طی سال 98 و 99 واگذار شوند،‌گفت:‌میزان داخلی سازی خودروها نیز به صورت هفتگی توسط وزارت صنعت پایش می‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین با تاکید بر لزوم تقویت رابطه خودروسازان با قطعه سازان گفت: خودروسازان نباید دنبال کار قطعه سازی باشند.

به خودروسازان گفتیم قطعات وارداتی از چین را داخلی‌سازی کنند

رحمانی در ادامه با بیان اینکه برای تقویت ساخت داخل با انجمن‌های مختلف تولیدی، توافق کرده‌ایم تا نیازهایشان را از طرق مختلف از جمله وب سایت‌های خودشان اعلام کنند، گفت: واردات در صنعت خودرو خیلی زیاد است، حتی بیشتر از آنچه ما تصور می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از آثار تحریم، ایجاد فرصت برای افزایش داخلی سازی است و ما نیز در آذر ماه این اخطار را به خودروسازان دادیم که باید قطعات وارداتی چین را داخلی سازی کنند که خودروسازان این قطعات را برای داخلی سازی معرفی کردند.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: برخی فکر می‌کنند ما نسبت به ایرادات خودروسازان بی‌تفاوتیم در حالی که این طور نیست، بلکه آذر، دی و بهمن سال گذشته دغدغه ما حیات و ممات صنعت خودرو بود و باید اشتغال موجود در این صنعت و حیات تولید را پیگیری می‌کردیم.

رحمانی با بیان اینکه خودروسازان بیش از یک میلیون تعهد بر تحویل خودرو داشتند، گفت:‌ اکثر این افراد مردم عادی بودند و دلال نبودند.

وی ادامه داد: بخشی از خودروها به واردات وابسته بودند که تحریم‌ها مشکل‌آفرین شد و تولید برخی مانند سوزوکی، فعلا متوقف شد ولی ما سیاست اورژانسی در پیش گرفتیم و خودروهای پرتیراژ را تولید کردیم تا به تعهدات مردم پاسخ داده شود.


تعداد بازدید : 701

ارسال نظر

ارسال