اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال برای بهینه‌سازی مصرف آب

  • یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 17:25

اخبار => سایر رسانه ها

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در سال جاری برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های کشور ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال برای بهینه‌سازی مصرف آب

علیمراد اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از باغ های شهرستان اسدآباد افزود: بهینه سازی مصرف آب امسال در ۲۷۲ هزار هکتار طرح اجرایی شد که ۱۲۲ هزار هکتار از آن به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را ارتقای بهره وری با افزایش کارآیی مصرف آب عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات باغداران کشور و افزایش تولید می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات خوب استان همدان در راستای طرح های بهینه سازی مصرف آب اشاره و بیان کرد: همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اکبری اظهار کرد: بنابر آمارهای موجود امسال ۱۰ هزار هکتار طرح در استان همدان اجرا شده و ۸۰۰ میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.

وی به اختصاص یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های همدان اشاره کرد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال برای طرح های آبیاری تحت فشار و مابقی برای تجهیز و نوسازی و قنوات است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری های خوبی در بخش آب انجام داده و هیچگونه محدودیت اعتباری برای توسعه روش های مدرن آبیاری وجود ندارد.

اسدآباد با چهار هزار هکتار باغ در تولید محصولات، هلو، شلیل، انگو و آلو سرآمد استان همدان است.


تعداد بازدید : 169

ارسال نظر

ارسال