اختصاص ۳۹هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی ۱۰.۵میلیون گندم

  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 ساعت 15:24

اخبار => سایر رسانه ها

براساس مصوبه هیات دولت امسال ۳۹هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی ۱۰.۵میلیون تن گندم به ارزش ۱۴۵هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.
اختصاص ۳۹هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی ۱۰.۵میلیون گندم

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ در این مصوبه؛ شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی مکلف است طبق قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی نسبت به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ تضمینی از محل اعتبارات مصوب در زمان پیش بینی شده اقدام کند.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به ثبت مشخصات کشاورزان گندم کار به همراه حداکثر مقدار محصول قابل عرضه توسط هر کشاورز در فصل برداشت و سطح زیر کشت ، در سامانه خرید تضمینی اقدام کند.

در این مصوبه بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل 39 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید گندم داخلی، خط اعتباری در اختیار شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها قرار دهد.

سازمان برنامه و بودجه نیز باید بازپرداخت اصل و سود تسهیلات اعطای به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران جهت خرید تضمینی گندم را تضمین کند.

ودر آخر اینکه امسال عرضه گندم مورد نیاز صنف و صنعت و نانوایی‌های آزاد پز توسط دولت از طریق بورس کالای ایران و با قیمت پایه 9 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم صورت می گیرد.

25

26

لازم به ذکر است؛ سال 96 نزدیک 9 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 114 هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد.


تعداد بازدید : 196

ارسال نظر

ارسال