استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده است

  • شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 0:41

اخبار => سایر رسانه ها

مشهد - جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده است و به ترازهای برتر دنیا رسیده‌ایم.
استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: با توجه به جغرافیای تهدیدات، هوشمندسازی، ‌رادارگریزی و نقطه‌زنی را در دستور کار داریم و افزایش قدرت تخریب را با روش‌های داخلی برای ۷۷۰ محصول نهادینه کرده‌ایم.

وی افزود: امروز موشک‌های بسیار پیشرفته‌ای تولید شده است که رسانه‌ای نشده اما بسیار دقیق‌زن و نقطه‌زن هستند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: نکته مهم این است که به‌جای گرفتاری در موازنه تسلیحاتی، از روش بومی خودمان پیروی کنیم. ما در تکنولوژی‌های ساخته شده آمریکا، نقاط ضعف زیادی دیدیم اما آن‌ها فکر می‌کنند سلاح‌هایشان اقتدار دارد.

وی افزود: امروز استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده است و به ترازهای برتر دنیا رسیده‌ایم. پهپاد آمریکایی با سیستم بومی ساقط شد و فهمیدند ما چه داریم.

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه از تکنولوژی خودمان محافظت می‌کنیم تا دشمن را غافلگیر کنیم، گفت: سامانه‌های جدید ما مشابهی در دنیا ندارند و خاص خودمان است. در شرایط فعلی با وجود تحریم‌ها و فشارها برای ایجاد توقف در صنعت موشکی، همه نیازهای نیروهای مسلح را با تکیه بر توان داخلی تهیه می‌کنیم و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار وزارت دفاع در ۲۲ مؤلفه پیاده می‌کنیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شبکه گسترده همکاران صنایع دفاع در نقاط دور و نزدیک کشور شکل گرفته و با ۹۳ دانشگاه بیش از ۲۰۰۰ پروژه تحقیقاتی داریم و ۸۰۰ عضو هیئت علمی و ۴۰۰۰ نخبه را درگیر کار کرده‌ایم؛ ۴۷۷ میلیارد تومان کار در مراکز علمی صورت داده‌ایم و سرریز این تکنولوژی‌ها در ساخت زیرمجموعه‌هایی که فرانسوی‌ها تحریم کردند را به دوش گرفتیم و کامپیوتر خودروی ۲۰۶ را داخلی کردیم.

کد خبر 4699595

تعداد بازدید : 246

ارسال نظر

ارسال