امدادرسانی به دو شناور حادثه دیده در خلیج فارس

  • دوشنبه 13 فروردین 1397 ساعت 21:15

اخبار => سایر رسانه ها

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در دو عملیات جداگانه امدادگران بنادر و دریانوردی استان به یاری حادثه دیدگان به دو شناور در خلیج فارس شتافتند.
امدادرسانی به دو شناور حادثه دیده در خلیج فارس

نورالله اسعدی با بیان اینکه مراکز جستجو و نجارت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی در طول سال آماده باش است اظهار داشت: تمام پهنه آبهای نیلگون خلیج فارس محدوده استان بوشهر تحت پوشش خدمات رسانی امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه همه نوع خدمات به دریانوردان سانحه دیده در خلیج فارس ارائه می‌شود تصریح کرد: خدمات نجات غریق، امدادرسانی، پزشکی و دیگر موارد از طریق اعزام امدادگران مراکز جستجو و نجات دریایی انجام می‌شود.

اسعدی  از استقرار  15 مرکز و ایستگاه نجات دریایی و مخابراتی در استان بوشهر خبر داد و افزود: هشت ایستگاه مخابرات دریایی و پنج مرکز جست‌وجو و نجات دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر مستقر است و به طور شبانه روزی خدمات ارائه می‌کند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام دو عملیات امداد رسانی در خلیج فارس خبر دادو بیان کرد:  یک شناور تجاری مسیر دوبی به گناوه به سبب شرایط بد جوی و سرعت گرفتن باد، امکان پهلوگیری برای آن مشکل بود به‌گونه‌ایکه شناور از کنترل خارج و در معرض غرق شدن قرار می‌گیرد.

وی از اعزام شناور قیام برای ارائه خدمات به شناور حادثه دیده خبر داد و افزود: به دنبال اعلام این شرایط شناور قیام و یدک کش آزادی و دو فروند قایق صیادی به‌همراه غواص به موقعیت اعزام شد و شناور ناجی 9 نیز به‌صورت آماده باش در آمد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پس از 2 ساعت تلاش نیروهای اعزامی شناوری که به سبب شرایط بد جوی لنگر و سکانش را از دست داده بود با انتقال محدوده آب کم عمق از خطر غرق شدن حتمی نجات دادند.

اسعدی از دومین عملیات امدادرسانی  خبر داد و گفت: یدک کشی نیز به همراه بارج با 6 نفر خدمه  مستقر در لنگرگاه خارگ به سبب مشکلات جسمی یکی از کارکنان، ناجی 9 به محل اعزام شد و فرد بیمار به سمت اسکله مروارید منتقل و با آمبولانس مستقر در اسکله به مرکز درمانی اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه شناورهای حادثه دیده با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر تماس برقرار کنند افزود: تلفن اطلاع‌رسانی 1550 در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای تمامی محدوده آبهای خلیج فارس در این استان ایجاد شده  که دریانوردان می‌توانند خدمات لازم از این مرکز دریافت کنند.


تعداد بازدید : 221

ارسال نظر

ارسال