بانک ها سومین صنعت بزرگ بازار سهام شدند

  • پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 17:34

اخبار => سایر رسانه ها

بر اساس آمارهای منتشره رسمی، «بانک ها و موسسات اعتباری» به عنوان سومین صنعت بزرگ بازار سهام از نظر ارزش معاملات معرفی شدند.
بانک ها سومین صنعت بزرگ بازار سهام شدند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اسامی بزرگترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات را در پایان شهریور سال ۹۸ معرفی کرد که «بانک ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم بزرگ ترین صنعت در بازار سرمایه قرار دارند.

بزرگترین صنعت

نگاهی به جزییات آمار عملکرد صنایع حاضر در بازار سهام نشان می‌دهد که صنعت «اوراق تامین مالی» با ۸۵ هزار و۹۱۲ میلیارد ریال درپایان شهریور۹۸ درصدر بزرگترین صنعت بورسی از نظر ارزش معاملات ایستاد.

رتبه های دوم و سوم

از سویی دیگر، صنعت «صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله»  با ۷۸ هزار و۶۵۹ میلیارد ریال و «فلزات اساسی» با ۵۳هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

جایگاه بانک ها و موسسات اعتباری

همچنین «گروه خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، مواد و محصولات دارویی، سرمایه گذاری ها، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر و استخراج کانه های فلزی» در مکان های چهارم تا دهم بزرگترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات هستند.

ضعیف ترین صنایع بازار سرمایه

بر اساس این گزارش، «فعالیت های هنری، سرگرمی و خلاقانه و ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه گیری» در رتبه های انتهایی این جدول ایستادند.

روند شاخص صنعت بانک در بورس


تعداد بازدید : 278

ارسال نظر

ارسال