بانک‌ها از بنگاه داری فاصله بگیرند

  • پنجشنبه 15 شهریور 1397 ساعت 20:17

اخبار => سایر رسانه ها

بانک‌ها از بنگاه داری فاصله بگیرند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، محمدرضا فیاض روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح صنعتی در یاسوج اظهار داشت: آن دسته از واحدهای تولیدی این استان که به دلیل بدهی معوق در تملک بانک‌ها هستند برای بازگشت مجدد به چرخه تولید به سرمایه گذاران واگذار شوند.
وی افزود: در شرایط نامطلوب کنونی اقتصادی ایران و نوسانات نرخ ارز چنانچه قیمت سیمان و آهن آلات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کنترل نمی‌شد فاجعه‌ای در ساخت و سازها در کشور به وجود می‌آمد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل بیان کرد: فناوری بتن جایگزین آسفالت دستاورد نوینی در کشور است که زنجیره سرمایه گذاری در بخش تولید سیمان را متحول می‌کند.
فیاض عنوان کرد: راه اندازی نخستین واحد تولید بتن جایگزین آسفالت در کهگیلویه و بویراحمد کمک بسزایی به حفظ محیط زیست استان کرده و می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.
وی ابراز داشت: سیمان تولیدی در یاسوج کیفیت مطلوبی دارد و به زودی نیز حجم تولید روزانه کارخانه سیمان این شهر از 700 تن فعلی به یک هزار تن می‌رسد.
فیاض گفت: این میزان افزایش تولید سیمان یاسوج سبب اشتغالزایی بیشتر و حفظ قیمت آن می‌شود.
مشاور وزیر صنعت تعداد اشتغال کنونی سیمان یاسوج را 230 نفر عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این کارخانه حفظ اشتغال قبلی و ایجاد اشتغال جدید است.
فیاض افزود: تا حدود یک ماه آینده تولید سیمان سبز سازگار با محیط زیست نیز در کارخانه سیمان یاسوج آغاز می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کارخانه تولید بتن جایگزین آسفالت یاسوج واقع در شهرک صنعتی روستای سرآبتاوه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع ساخته شده و میزان اشتغالزایی آن نیز 24 نفر است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری این کارخانه 20 میلیارد ریال و تولید روزانه آن نیز 600 مترمکعب است.
وی افزود: تا پایان امسال 50 طرح صنعتی در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری می‌رسد.
9868/6110

تعداد بازدید : 275

ارسال نظر

ارسال