بخشنامه‌ وزیر راه با آیین‌نامه‌ها مطابقت ندارد/ دریافت ۵درصد از حق نظارت مهندسان قانونی است

  • جمعه 25 خرداد 1397 ساعت 14:19

اخبار => سایر رسانه ها

عضو کمیسیون عمران مجلس و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد که بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزیر راه و شهرسازی با آیین‌نامه‌های اجرایی و قانون مطابقت ندارد.
بخشنامه‌ وزیر راه با آیین‌نامه‌ها مطابقت ندارد/ دریافت ۵درصد از حق نظارت مهندسان قانونی است

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: اعتقاد ما این است که برخی از بخشنامه های صادر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی با آیین نامه های اجرایی و قانون مطابقت ندارد و بنابراین شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اقداماتی را در همین رابطه انجام داد و در نهایت تصمیم بر این شد که صدور بخش نامه های جدید و عمل به آنها فعلا متوقف شود.

رجبی در ادامه افزود: در مورد بخش نامه های گذشته هم کمیته ای متشکل از شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و جلساتی را برگزار کرده تا در نهایت به جمع بندی برسد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد دریافت 5 درصد از حق نظارت مهندسان ناظر توسط این سازمان گفت: اخذ این 5 درصد قانونی است و جزء اختیارات قانونی سازمان های نظام مهندسی ساختمان است.

رجبی در مورد توقف پروژه های ساختمانی به دلیل اختلاف نظر پیش آمده بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان هم گفت: در مورد ساخت و ساز و پروژه های ساختمانی، مردم و مالکان می توانند طبق بخش نامه های قبلی عمل کنند و نباید ساخت و سازها متوقف باشد.

رجبی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و تصمیم گیری در مورد چگونگی آن هفته آینده در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار می گیرد، عنوان کرد: جلسات مستمری برای یافتن تعارض منافع میان این دو دستگاه برگزار شده و تهیه و تدوین شیوه نامه ای در مسیر رفع منافع متعارض مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان اظهار داشت: در این شیوه نامه نحوه ورود به معضلات پیش رو مشخص شده و متولی حوزه تعیین می شود. همچنین با اجرای این شیوه نامه، نگرانی ها کمتر شده و تعارض منافع بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت دقیق تر مشخص می شود.


تعداد بازدید : 198

ارسال نظر

ارسال