تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی باعث قانون گریزی می‌شود

  • دوشنبه 20 فروردین 1397 ساعت 16:16

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌ها باید براساس نرخ تورم باشد، گفت: اعلام دیرهنگام این مساله سبب تخطی و قانون‌گریزی می‌شود.
تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی باعث قانون گریزی می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش مددکاری در جمع خبرنگاران در ارتباط با برنامه‌های وزارت بهداشت اظهار داشت: تریبون‌ها نباید محلی برای اعلام اخبار ناگوار باشند؛ البته همه ما موظف هستیم حقیقت را بیان کنیم.

وی افزود: نباید چنین سوالاتی مطرح شود که سبب ناامیدی مردم باشد. خوشبختانه در سال 96 درحوزه دارو، تجهیزات، درمان و ... برای مردم مشکلی نبود و هر مساله‌ای که وجود داشت مرتبط با داخل وزارت بهداشت بود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: متاسفانه برخی به دلیل دیده شدن و خودشیفتگی خبرهای ناامیدکننده اعلام می‌کنند و پیش‌بینی‌هایی انجام می‌دهند که اصلا در صلاحیت‌ آنها نیست، به طور مثال درمورد آب گمانه‌زنی‌هایی انجام می‌شود که یک استان را نگران می‌سازد.

هاشمی گفت: سال 97 همچون سال‌های 95 و 96 ان‌شاءالله با طرح تحول ادامه خواهد داشت و کاستی اگر در این زمینه‌ها بوده از سمت ارائه‌کنندگان خدمت است و مشکلی برای مردم تلاش کردیم که نباشد.

وی بیان داشت: مردم آسیبی ندیده و نخواهند دید اگر کاستی‌هایی هم بوده تلاش کرده‌ایم که به حداقل برسد. جامعه به امید نیاز دارد و نه به دروغ و متاسفانه برخی به دنبال فریب افکار عمومی و ناامید کردن آن هستند.

وزیر بهداشت گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات مربوط به تریبون‌ها بوده و بخشی از آن ناشی از ما مجریان است که گاهی سبب می‌شویم خوراکی برای این تریبون‌ها ایجاد شود و باید توجه داشت که اگر آب نمی‌آوریم حداقل روزه‌ای را نشکنیم ،‌ من نیز دلم می‌خواهد همینطور باشم و نه خلاف وعده دهیم و نه حرف‌های بیجا زده شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی درمورد اینکه پیشنهاد  شما در وزارت بهداشت در مورد تعرفه‌ها چگونه بوده است گفت: پیشنهاد ما و نظام پزشکی نرخ تورم بود و اعلام کردیم نرخ تورم هرچه بود همان برای افزایش تعرفه‌ها باشد.

وزیر بهداشت: افزود: باید توجه کنیم افزایش تعرفه‌ها به معنی دستمزد نیست و بخش عمده تجهیزات مواد اولیه و داروها از بازار عمومی تهیه می‌شوند که یا در ارتباط با ارز خارجی بوده، یا براساس حقوقی که در همه بخش‌ها افزوده می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: متاسفانه چهار ماه است که مساله تعرفه‌ها بلاتکلیف مانده در حالی که باید اول سال این مساله اعلام شود تا کسی تخطی نکند و باعث قانون‌گریزی نشود.

وی گفت: تعرفه‌ها هر سال قبل از ارسال بودجه به مجلس باید در دولت تصویب شود و این چرخه باطلی بوده که چند دهه است ادامه دارد و علی‌رغم اعلام شورای عالی بیمه دستگاههای مسئول پیشنهادی به دولت ندادند و اکنون تعرفه‌ها بلاتکلیف است.

هاشمی گفت: در سال 96 بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده و بخشی مانده است که این مساله به دلیل افزایش هزینه‌ها نبوده بلکه ناشی از محقق نشدن اعتبارات پیش‌بینی شده است و سازمان برنامه‌ و بودجه باید اعتبار لازم را به صورت کامل پرداخت می‌کرد که محقق نشد.


تعداد بازدید : 164

ارسال نظر

ارسال