تدوین طرح تبادل اطلاعات بین پلیس و صنعت بیمه

  • شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 9:19

اخبار => سایر رسانه ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تدوین طرح تبادل اطلاعات بین پلیس و صنعت بیمه خبر داد.
تدوین طرح تبادل اطلاعات بین پلیس و صنعت بیمه

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

از روابط عمومی بیمه مرکزی، سردار محمدرضا مهماندار؛ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و هیات همراه در نشست مشترک با غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش های وی در دوره تصدی ریاست کلی بیمه مرکزی و ابراز امیدواری برای ادامه این روند، نسبت به ضرورت تقویت روابط پلیس و صنعت بیمه تاکید کرد. وی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی نرم افزارهای قابل قبولی را در اختیار دارد که در صورت ایجاد فضای تعامل بیشتر با سامانه سنهاب بیمه مرکزی می توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مهماندار افزود: پلیس برای کاهش تخلفات و تلفات از تمامی راهکارهای ممکن استفاده می کند و صنعت بیمه یکی از مهمترین ظرفیت هایی است که می تواند در این زمینه به ما کمک کند. وی از تدوین «طرح تبادل اطلاعات بین پلیس و صنعت بیمه» خبر داد و گفت: این طرح برای عملیاتی شدن مدل های اجرایی، تقسیم وظایف و ماموریت ها و موارد دیگر در مجموعه نیروی انتظامی در دست بررسی است.

رییس کل بیمه مرکزی نیز در این نشست گفت: تعامل صنعت بیمه و پلیس به افزایش ضریب اعتمادسازی در جامعه منتهی خواهد شد که تحقق این امر در گرو تبادل اطلاعات بین این دو نهاد است. وی افزود: بالارفتن هزینه تخلف در جامعه، زمینه ساز نهادینه سازی فرهنگ است و می توانیم با افزایش نظارت هوشمندانه و برخط از حجم تخلفات و تقلبات در حوزه های گوناگون نظیر راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه بکاهیم.

رییس کل بیمه مرکزی عملکرد پلیس را در کاهش خسارات مالی و جانی، چشمگیر توصیف کرد و با تاکید بر ادامه این روند و استفاده بیشتر از فن آوری های نوین، تصریح کرد: تبادل اطلاعات بین دستگاه های مرتبط باید کامل، گسترده و برخط باشد که این امر در گرو اجرای دقیق و سریع تفاهم نامه ها و قوانین است.

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به ضرورت آماده سازی زیرساخت های فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: نرخ خدمات بیمه ای ارتباط تنگاتنگی با ضریب تخلفات و حجم خسارات دارد و امیدواریم با کاهش سطح تلفات و پایین آمدن حجم خسارت ها، آرامش بیشتری در جامعه حکفرما شود.

گفتنی است در پایان این دیدار، سردار مهماندار و هیأت همراه به اتفاق رییس کل و مسئولان ارشد بیمه مرکزی از بخش های مختلف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) بازدید به عمل آورده که در جریان این بازدید گزارش مفصلی از سوی رییس مرکز فاوای بیمه مرکزی در خصوص نحوه فعالیت این مرکز ارائه شد و طرفین راهکارهای همکاری آینده را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


تعداد بازدید : 677

ارسال نظر

ارسال