توسل به سلاح شیمیایی برای فرو نشاندن اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه

  • سه شنبه 27 آذر 1397 ساعت 1:52

اخبار => سایر رسانه ها

یک رسانه انگلیسی از آماده شدن پلیس فرانسه برای استفاده از تسلیحات شیمیایی برای مقابله با جلیقه زردها خبر داد.
توسل به سلاح شیمیایی برای فرو نشاندن اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرگزاری مهر، دیلی میل با اعلام این خبر می نویسد: پلیس فرانسه برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب و خسارت به ساختمان های مهم پاریس در جریان اعتراضات جلیقه زردها قصد استفاده از تسلیحات شیمیایی را دارد.

قرار است تجهیزات مربوط به این تسلیحات در اطراف ساختمان های مهم فرانسه مستقر شوند.

به گفته افسران ارشد پلیس فرانسه، این تجهیزات وسایلی هستند که می توانند تنها در ظرف ۱۰ ثانیه منطقه ای به وسعت شش زمین فوتبال را پر از گازهای شیمیایی کنند.

بر اساس گفته های این افراد، در اعتراضات روز شنبه هفته جاری (پنجمین شنبه سیاه) در دست کم ۱۴ خودروی زرهی حاضر در خیابان های پاریس، این تجهیزات وجود داشته است.

به نوشته دیلی میل، توسل به تسلیحات شیمیایی آخرین راهکار پلیس فرانسه برای دور نگه داشتن معترضین از ساختمان های کلیدی پاریس است.

اعتراضات مردم فرانسه موسوم به جنبش جلیقه زردها وارد ششمین هفته خود شده و روز شنبه هفته جاری معترضین پنجمین شنبه سیاه را در این کشور رقم زدند.

در همین رابطه «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با روزنامه «لزاکو» اظهار داشت که دولت اشتباهاتی مرتکب شده و به قدر کافی به مردم فرانسه گوش نکرده است.

وی افزود بحث هایی درباره برگزاری همه پرسی هایی به منظور کمک به سیاستگذاری در دولت در جریان است.

نخست وزیر فرانسه با اشاره به جنبش جلیقه زردها در این کشور اظهار داشت: اقدامات دولت در جهت آرام کردن این جنبش مردمی هزینه غیرمترقبه ای را برای دولت در پی داشته است.

کد خبر 4487734
عبدالحمید بیاتی

تعداد بازدید : 216

ارسال نظر

ارسال