تولید آزمایشی در شرکت آونگان با موفقیت انجام شد

  • یکشنبه 12 اسفند 1397 ساعت 11:45

اخبار => سایر رسانه ها

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تولید آزمایشی در واحد صنعتی آونگان اراک پس از مدت ها رکود و تعطیلی با موفقیت انجام شد.
تولید آزمایشی در شرکت آونگان با موفقیت انجام شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

«محمدرضا حاجی پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شرکت آونگان اراک پس از برگزاری 2 مرحله مزایده ماه گذشته به مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک واگذار شد و پس از مدت ها تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.
وی ادامه داد: 400 تن مواد اولیه در این شرکت وجود دارد و رایزنی های برای تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه از 2 شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: موضوع تامین مواد اولیه شرکت آونگان با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور پیگیری شد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
حاجی پور گفت: در پی تولید آزمایشی موفق در این شرکت هفته آیندهخط تولید دایم آن به صورت رسمی و با حضور مقامات استانی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه افراد بسیاری متقاضی خرید شرکت آونگان اراک بودند، اظهار داشت: رایزنی ها برای انتخاب فردی که از توانمندی لازم و اهلیت صنعتی برخوردار باشد از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور و استان همراه با اعطای تسهیلات حمایتی انجام شد که در نهایت این شرکت بعد از 2 مرحله مزایده به مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک واگذار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: با واگذاری این شرکت به شخصیت حقوقی به مبلغ یکهزار و 60 میلیاردریال، سرمایه‌گذار جدید متعهد به احیای خطوط تولید و پرداخت مبلغ و قیمت این واحد صنعتی ظرف مدت پنج سال شده و با اجرای شروط واگذاری جدید که شامل به کارگیری کارگرانی است که هنوز بازنشسته نشدند و نیز پرداخت حقوق معوقه کارگران بازنشسته و نیز در حال کار، به صورت نقدی، پروسه احیای آن عملیاتی می شود.
حاجی پور بیان کرد: در شرایط کنونی واگذاری شرکت آونگان به مجتمع حوزوی بهترین شکل واگذاری است و با درایت و پشتکاری مجموعه حوزوی خاتم الانبیاء(ص) امید است که به زودی مشکل این صنعت حل شود.
وی با بیان اینکه استان مرکزی به لحاظ احیای واحد های تولید تعطیل رتبه نخست کشور را در سال جاری به دست آورد، بیان کرد: علاوه بر شرکت آونگان، هپکو و آذرآب و 55 صنعت کوچک و متوسط استان مرکزی در سال جاری به چرخه تولید بازگشته اند.
شرکت آونگان بزرگترین سازنده دکل های انتقال نیرو در خاورمیانه بود که بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات اقتصادی مواجه شد.
واحد صنعتی آونگان با تولید انواع نبشی و دکل های انتقال انرژی از کارخانه های با سابقه اراک بود که درسال 1383 به بخش خصوصی واگذار شد.
آونگان در زمره نخستین واحدهایی بود که در قالب اصل 44 واگذارشد اما بعد از واگذاری با تنگناهایی مواجه شد.
بیش از 2800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/


تعداد بازدید : 290

ارسال نظر

ارسال