حجت: تاکنون شرایط احیای بافت فرسوده به این قوت محقق نشده بود

  • دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت 16:44

اخبار => سایر رسانه ها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تاکنون شرایط احیای بافت فرسوده به این قوت محقق نشده بود.
حجت: تاکنون شرایط احیای بافت فرسوده به این قوت محقق نشده بود

محمد مهدی حجت ، در پاسخ به اقدامات دوره جدید مدیریت شهری در حوزه بافت فرسوده گفت: باید بگویم تا حالا احتمالی به این قوت برای تحقق امری محیا نشده است؛ چون شخص رئیس جمهور این طرح را از خودش می داند، همه دولت را مکلف کرده که حمایت کنند، شهرداری و دولت با هم هماهنگ هستند و به شهرداری هم دستور دادند نهایت همکاری را بکنند. از سوی دیگر به بانک ها هم دستور همکاری را دادند پس همه چیز با هم جمع شده که این امر محقق شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر ، وی افزود: یعنی نیروهای خاص اجتماعی و اراده و ظرفیت ها جمع شده است اما اینکه آیا در بافت فرسوده با روش پیشین چقدر نوسازی محقق می شود باید ببینیم در این شرایط چه میزان مجریان پای کار می آیند، قول های دولت محقق می شود و ورود مردم و همکاری آن ها چه میزان خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این مطلب که در یک ماهه گذشته حدو د ۷۰ متقاضی پیمانکاری در این مناطق پای کار آمدند گفت: باید چند ماه دیگر صبر کنیم و نتایج را بررسی کنیم.

حجت با بیان این مطلب که طبیعتا تجربه مسکن مهر موجب شد تا کارهایی که نباید انجام دهیم برای ما روشن شود و این فرصت خوبی برای شهرداری تهران است، اضافه کرد: ورود به بافت فرسوده روش های متنوعی دارد؛ جا به جا با هم فرق می کند و یک فرمول مشخص و دستوری ندارد.

وی گفت: امروز دولت می خواهد در زمین خالی بافت نو بسازیم تا مردم ساکن شوند بعد ساختمان های فرسوده آن ها را بکوبیم و نوسازی کنیم.

حجت با تاکید بر این که در اجرای این طرح بیش از هر چیز نیاز به جلب اعتماد ساکنان محلات داریم، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ دفتر خدمات نوسازی در محلات دارای بافت فرسوده شهر تهران فعال هستند و ارتباط خوبی با مردم دارند که این ارتباط سرمایه ای برای جلب مشارکت مردم و موفقیت طرح است.

گفتنی است روز گذشته رضا میرصادقی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: علیرغم این که در دو دهه گذشته شاهد ۴۰ درصد پیشرفت در نوسازی بافت فرسوده  بودیم اما به لحاظ امکانات شهری عقب ماندگی هایی وجود دارد و سرانه های خدماتی به طور متوازن توزیع نشده است.  

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به صدور پروانه و انتقال سند رایگان، ایجاد تسهیلات و ودیعه مسکن، معافیت ۵۰ درصدی هزینه های نظام مهندسی، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض، رایگان شدن انشعابات و غیره، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای این طرح نقش حامی، پشتیبان و تضمین کننده را دارد و تمام تلاش ما این است تا وعده کاهش سود تسهیلات به ۶ درصد از سوی دولت نیز محقق  گردد.


تعداد بازدید : 174

ارسال نظر

ارسال