حلقه ارتباطی دانشگاه و معدن ابزاری مستحکم در برابر تحریم

  • پنجشنبه 2 خرداد 1398 ساعت 7:45

اخبار => سایر رسانه ها

تهران ایرنا- همزمان با هفته معدن موضوع شکست تحریم های ظالمانه دشمن به عنوان مهمترین محور مورد بحث محافل دانشجویی در بخش معدن و اهل حرفه است، بگونه ای که از حلقه ارتباطی دانشگاه ومعدن به عنوان ابزاری مستحکم در مقابل این دسیسه دشمنان یاد می شود.
حلقه ارتباطی دانشگاه و معدن ابزاری مستحکم در برابر تحریم

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

انجمن علمی دانشجویی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) ، دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یاد شده و برخی شرکتهای فعال معدنی همایش علمی مهندسی معدن را ساعاتی پیش از افطار چهارشنبه برپا و چالش های ارتباط دانشگاه با صنعت را مرور کردند.
خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت در این همایش گفت: امروز سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خود را نیازمند دانشگاه می داند و دانشگاه هم نیازمند صنعت است و در واقع هرکدام، دیگری را تحت پوشش می گیرد در جهت نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و این تداوم دارد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان ساخت: امروز و در شرایط کنونی کشور بخش معدن و صنایع معدنی ایران کمترین آسیب پذیری را در برابر تحریم های ظالمانه دشمن دارند و امروز 123 کشور مشتری تولیدات معدنی کشورمان محسوب می شوند و نرخ های بین المللی کمترین اثر را بروی معادن دارد.
به گفته وی، امروز بخش معدن و سازمان ایمیدرو دلیلی ندارد که نیازمندیهای خود را در جای دیگر غیر از دانشگاه جستجو کند و با توجه به شرایط بین المللی، تحریم را با بهره گیری از توانمندی دانشگاه ها باید تبدیل به فرصت کنیم.
غریب پور بابیان اینکه سازمان ایمیدرو تاکنون 600 پایان نامه را در چارچوب محورهای مورد نظر پشتیبانی کرده، گفت: سال گذشته 90 پایان نامه تحت پوشش قرار گرفت و ایمیدرو محدودیتی در این ارتباط ندارد.
وی این راهم گفت که طرح اختصاص فرصت های مطالعاتی به استادان دانشگاه ها در داخل کشور در واحدهای تحت پوشش ایمیدرو به وزارت علوم و تحقیقات ارایه شده تابدین ترتیب معدن و صنایع معدنی کشور بستر مطالعات علمی هیات علمی دانشگاه های کشور شوند.
ادامه دارد..
اقتصام **1559


تعداد بازدید : 229

ارسال نظر

ارسال