روشی که هزینه جابجایی کالا در بندر را ۴۰درصد کم می کند

  • سه شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 20:52

اخبار => سایر رسانه ها

مدیر شرکت ایتالیایی سیرکل کو گفت: سیستم های هوشمند در بندرها تا ۴۰درصد هزینه های جابجایی کالاهای تجاری را کاهش می دهد.
روشی که هزینه جابجایی کالا در بندر را ۴۰درصد کم می کند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، لوکا اباتلو امروز (سه شنبه) در همایش بین المللی بندر هوشمند افزود: با استفاده از فناوری های پیشرفته در کنار مدیریت اطلاعات بندری می توان به تسهیل و تسریع امور بندری کمک کرد.

وی بیان کرد: زنجیره لجستیک (پشتیبانی) از اولویت های اساسی هوشمندسازی بندرهاست. در بنادر هوشمند با کمک دستگاه های الکترونیکی، کنترل های دقیق در زمینه لجستیک، امنیت و ایمنی بندری اهمیت زیادی پیدا می کند.

لزوم استفاده از فرآیندهای نرم افزاری

مدیر گروه حمل و نقل دریایی «دی.بی.آ» ایتالیا گفت: استفاده از فرآیندهای نرم افزاری برای پایداری و کارایی ارتباط همه جانبه اجزای بندر از مهم ترین ویژگی های بندرهوشمند است.

«مارکو پولیتی» افزود: بدون شک هوشمندسازی بنادر بدون ابزارهای مورد نیاز عملی نیست و برای ایجاد بندری هوشمند باید زیرساخت هوشمند حمل و نقل شکل بگیرد.

پولیتی یادآوری کرد با هوشمندسازی بنادر دخالت انسانی در فرآیند بندری کاهش می یابد و خطای انسانی به پایین ترین میزان رسیده و با مدیریت داده ها فعالیت بندر تسریع می شود.

وی اضافه کرد: همزمان با استفاده از فناوری در بندر باید با هوشمندسازی، بنادر سبز ایجاد شود تا آلایندگی زیست محیطی در دریا به کمترین میزان کاهش یابد.

اشتراک اطلاعات؛ مقدمه ایجاد بندر هوشمند

مدیر شرکت «آکویی نت»** آلمان نیز در این همایش گفت: نخستین مرحله ایجاد یک بندر هوشمند، اشتراک گذاری اطلاعات و فراهم سازی امکان دسترسی برای همه مردم و شرکت های فعال در بخش دریایی است.

به گفته «نوبرت کلتنر»، سیستم یکپارچه اطلاعاتی برای نخستین بار در بندر برمن آلمان در سال 1977 راه اندازی شد.

کلتنر ادامه داد: وجود یک اتوماسیون هوشمند در بنادر ضروری است تا همه فرایندهای بندری از طریق آن انجام شود؛ زیرا ارتباط برخط با مشتریان، وضع روشنی از شرایط موجود بندر ارائه می کند تا مشتریان در جریان همه امور قرار گیرند.

وی گفت: بحث مهم دیگر در راه اندازی یک بندر هوشمند، وجود پایانه های مجازی است که امکان برنامه ریزی از آغاز تا پایان عملیات بندری را به صورت مجازی به وجود می آورد.

همایش بین المللی بندر هوشمند با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران شرکت های کشتیرانی و بندری کشور هشتم اسفندماه در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

 


تعداد بازدید : 247

ارسال نظر

ارسال