سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزایش می یابد

  • جمعه 23 شهریور 1397 ساعت 23:16

اخبار => سایر رسانه ها

سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزایش می یابد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد شریعتمداری عصر جمعه در نشستی با فعالان بخش صنعت ، معدن و تجارت و سرمایه گذاران اقتصادی استان گیلان در فرمانداری شهرستان لنگرود افزود: افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد تا فرآیند تولید در کشور تداوم داشته باشد .
وی خاطرنشان کرد: گرچه نمی توان منکر اثرات تحریم ها شد، ولی ضربه تحریم ها در مقابل توانایی نظام اسلامی ناچیز است و باید همه دست به دست هم دهیم و با توجه به ظرفیت های بالای کشور بر مشکلات غلبه کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تلاش و کوششی که در گیلان توسط تولید کنندگان درحال انجام است، خوشحال کننده است و نشان می دهد ملت ایران از تحریم ها نمی ترسد؛ همانطور که از پیچ های زیادی عبور کرده، از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در کشور گفت: قریب به 52 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سراسر کشور در حال تاسیس است و در گیلان نیز یک هزار و 700 واحد صنعتی در حال طی کردن مراحل تاسیس هستند.
شریعتمداری با تصریح اینکه بالغ بر 400 واحد صنعتی در گیلان بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، عنوان داشت: با همه مشکلات موجود، در زمینه احداث واحدهای صنعتی روند رو به رشدی را طی می کنیم.
وی با اشاره به مخالفت دولت با گرانی و اجحاف به مردم ادامه داد: با افزایش تورم، قیمت همه کالاها افزایش نمی یابد چراکه کالاهایی که با ارز خریداری نمی شوند، باید قیمت گذاری درستی شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت مالیات را مبنای اداره کشور خواند و گفت: مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر مصرف مانند همه جای دنیا باید گرفته شود تا هرکس بیشتر مصرف می کند، بیشتر مالیات پرداخت کند.
شریعتمداری با یادآوری اینکه لازم است واحدهای تولیدی از منابع یارانه ای استفاده کنند، افزود: در شرایط کنونی، همه باید همراه باشند و کسی نباید احساس خستگی کند تا زمینه تعالی بیشتر ایران اسلامی فراهم شود.
امروز همچنین با حضور وزیر صمت، ساختمان اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان لنگرود افتتاح شد. به گفته محمدتقی فریب رئیس اتاق اصناف لنگرود، این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار و 400 متر مربع با هزینه ای افزون بر 30 میلیارد ریال احداث شده و این شهرستان ، 21 اتحادیه صنفی و بیش از هشت هزار واحد صنفی دارد.
شریعتمداری صبح امروز نیز از کارخانه چوب و کاغذ ایران (چوکا) واقع در شهرستان رضوانشهر در غرب استان گیلان بازدید کرد.
همچنین یک واحد صنعتی تولید کننده محصولات ورق های فشرده چوبی با روکش ملامینه و هایگلاس در شهر صنعتی رشت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر دیروز (پنجشنبه) افتتاح شد. نشست با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه های محمد شریعتمداری بود که شامگاه پنجشنبه برگزار شد.
6029/2007

تعداد بازدید : 251

ارسال نظر

ارسال