سفر به روسیه و تماشای زیبایی‌های مسکو و سن پترزبورگ

  • چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 16:45

اخبار => سایر رسانه ها

روسیه، بزرگترین کشور دنیا است. روسیه با آن که آب‌وهوای نسبتا سردی دارد اما یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا به حساب می‌آید.
سفر به روسیه و تماشای زیبایی‌های مسکو و سن پترزبورگ

روسیه، آب‌و‎هوای متنوعی دارد. زمستان‌های روسیه، سرد است و برف بسیاری می‌بارد. تابستان‌های روسیه هم معتدل است و باران می‌بارد. اگر در فصل زمستان خواستید به روسیه سفر کنید، انواع لباس‌های گرم خود را بردارید و اگر با تور روسیه تابستان 97 قصد سفر کردید، بارانی و  لباس‌های ضد آب خود را فراموش نکنید.

r - Copy

بهترین زمان برای سفر به روسیه، تابستان است؛ زیرا طبیعت روسیه در زیباترین حالت خود قرار دارد و رودخانه‌ها پرآب و خروشان هستند. البته این را هم باید بگوییم که در این فصل، روسیه پر از گردشگر است. اگر شلوغی ناشی حضور گردشگران را نمی‌پسندید و می‌توانید با کمی سرد شدن هوا کنار بیایید، در فصل پاییز به روسیه بروید. از سرمای هوا که بگذریم، زمستان هم فصل خوبی برای سفر به روسیه است، مخصوصاً برای علاقه‌مندان به اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی.آژانس مسافرتی سلام پرواز در طول سال تورهای روسیه را در تمامی فصول برگزار می کند. همچنین امسال تور جام جهانی روسیه نیز برگزار خواهد شد.

روسیه، زادگاه هنرمندان و نویسندگان بزرگی مانند داستایوفسکی و ماکسیم گورکی است. با سفر به این کشور پهناور و دیدنی می‌توانید با تاریخچه و فرهنگ غنی روس‌ها آشنا شوید.

شما با هرگونه سلیقه شخصی، از سفر به روسیه لذت خواهید برد. اگر به تاریخ علاقه مندید، کلیساها و کاخ‌های روسیه را ببینید. اگر به معماری و هنر علاقه دارید، بناهای هنرمندانه روسی‌ها را تماشا کنید. اگر دوست دارید طبیعت را لمس کنید، از طبیعت منحصر‌به‌فرد روسیه لذت ببرید. خلاصه اینکه هر جاذبه‌ای که دلتان بخواهد در تور روسیه وجود دارد.

rr - Copy

در این نوشته قصد داریم به شما بگوییم که در سفر به روسیه و هنگام بازدید از دو شهر مهم آن یعنی مسکو و سنت پترزبورگ، از چه مکان‌هایی دیدن کنید تا از سفر خود، لذت بیشتری ببرید. مسکو، پایتخت روسیه است و سن پترزبورگ در شمال آن قرار دارد. در مسکو و سنت پترزبورگ، کلیساهای باشکوه، آثار هنری، بناهای تاریخی و خیابان‌هایی زیبا و دل‌انگیز را خواهید دید. ادامه این نوشته شما را با جاذبه‌های بیشتر این دو شهر آشنا خواهد کرد، معمولا تور روسیه مسکو+ سنت پترزبورگ را شامل می شود.

در هنگام سفر به سنت پترزبورگ از چه مکان‌هایی دیدن کنید؟

بازدید از این مکان‌ها را در سن پترزبورگ در اولویت قرار دهید:

rrr - Copy

•    کاخ پترهوف: در 30 کیلومتری سنت پترزبورگ، کاخ پترهوف قرار دارد. این منطقه در اصل، اقامتگاه تابستانی پتر کبیر بوده  است.

rrrr - Copy

•    پل کاخ: اگر به سن پترزبورگ رفتید، حتما از پل کاخ دیدن کنید. پل کاخ روی رودخانه نوا قرار دارد. پل کاخ، یکی از مشهورترین جاذبه‌های سنت پترزبورگ است. در طول شب، پل کاخ به سمت بالا بلند می‌شود و رد شدن کشتی های بزرگ را امکان‌پذیر می‌کند. اگر می‌خواهید زیبایی‌های پل کاخ را ببینید، پس از غروب آفتاب به این منطقه بروید.

rrrrr - Copy

•    موزه داستایوفسکی: فیودور داستایوفسکی، یکی از رمان‌نویس‌های روسی و از بزرگترین نویسندگان جهان است. کافی است یک بار کتابی از او را خوانده باشید تا به قلم روان و لحن صمیمانه او پی ببرید. برای اینکه با سبک زندگی این نویسنده بزرگ آشنا شوید، به موزه داستایوفسکی بروید. لباس‌های داستایوفسکی، اتاق کار او، اتاق فرزندانش، وسایل ناهارخوری و میز کار داستایوفسکی را در این موزه ببینید. خواهید دید که آخرین رمان او یعنی «برادران کاراموزوف» روی میز کارش وجود دارد. علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ و ادبیات، دیدن موزه داستایوفسکی را فراموش نکنند.

rrrrrr - Copy

•    کاخ کنستانتین: اگر به روسیه سفر کردید، لذت دیدن کاخ کنستانتین را از خود دریغ نکنید. کاخ کنستانتین زمانی محل اقامت شاهزاده کنستانتین بوده است. با رفتن به این کاخ زیبا، از معماری داخلی بی‌نظیر و فوق‌العاده آن تعجب خواهید کرد.

rrrrrrr - Copy

•    موزه آرمیتاژ: یکی از بزرگترین موزه‌های جهان، موزه آرمیتاژ است. موزه آرمیتاژ، بیش از 3 میلیون اثر هنری را در خود جای داده است و از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری تاریخ است. بنای اصلی موزه آرمیتاژ، کاخ زمستانی است که در گذشته محل سکونت تزارهای روسی بوده است. در این موزه می‌توانید آثار هنرمندانی مانند میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، ونسان ون گوگ، پل گوگن، رودن و پابلو پیکاسو را ببینید.

rrrrrrrr - Copy

•    کلیسای ناجی در خون: در اوایل قرن بیستم میلادی، در محل ترور تزار الکساندر دوم، کلیسای زیبایی به نام کلیسای ناجی در خون ساخته شد. کلیسای ناجی در خون به کلیسای خون مقدس نیز مشهور است و در خیابان نوسکی پروسپکت قرار دارد. کاشی‌های این کلیسا پر زرق و برق است و گنبد زیبایی نیز دارد. با مترو می‌توانید به کلیسای ناجی در خون بروید.

rrrrrrrrr - Copy

•    کلیسای جامع کازان: یکی از بزرگترین کلیساهای سن پترزبورگ، کلیسای کازان است. معمار این کلیسا «آندری وارانیخین» نام داشت که در معماری شهرت زیادی داشت. ساخت این کلیسا 10 سال طول کشیده است. ساختمان کلیسای کازان به شکل نیم دایره است. در هر گوشه این کلیسا، می‌توان تمدن روسیه را مشاهده کرد. این کلیسا به شکرانه پیروزی روسیه در مقابل ناپلئون ساخته شد و در آن تصویری بزرگ از مریم مقدس(س) مشاهده می‌شود؛ زیرا مردم بر این باور بودند که یاری و لطف حضرت مریم(س) بود که باعث پیروزی آنها شد. مسیحیان رو‌به‌روی تصویر مریم مقدس(س) می‌ایستند و دعا می‌کنند.

در هنگام سفر به مسکو، از چه مکان‌هایی باید دیدن کرد؟

وقتی به مسکو رسیدید، به این مکان‌ها بروید:

rrrrrrrrrr - Copy

•    میدان سرخ:میدان اصلی روسیه، میدان سرخ است. میدان سرخ در کنار کاخ کرملین، نماد کشور روسیه است. شاید فکر کنید که این میدان سرخ رنگ است و به همین خاطر به آن سرخ می‌گویند؛ اما باید بدانید که واژه Red برای نام‌گذاری این میدان به معنای «زیبایی» است. در قرن هفدهم میلادی، به علت زیبایی این منطقه، به آن میدان سرخ می‌گفتند. در میدان سرخ می‌توان کاخ کرملین، آرامگاه ها، موزه‌های تاریخی و کلیسای سنت باسیل را مشاهده کرد.

rrrrrrrrrrr - Copy

•    کاخ کرملین:یکی از اساسی‌ترین بناها در مسکو، کاخ کرملین است. اکثر توریست‌ها از کاخ کرملین بازدید می‌کنند و به همین دلیل پربازدیدترین ساختمان در تور روسیه، کاخ کرملین است. در گذشته از کاخ کرملین به عنوان یک دژ نظامی استفاده می‌شد. کاخ کرملین در شرق میدان سرخ قرار دارد. تاریخ ساختن کاخ کرملین به پیش از قرن 12 میلادی بر‌می‌گردد.

rrrrrrrrrrrr - Copy

•    متروی مسکو: اگر فکر می‌کنید که مترو صرفاً یک مکان زیرزمینی شلوغ و بدون جذابیت است، به متروی مسکو بروید تا نظرتان نسبت به مترو تغییر کند. تاریخ راه‌اندازی متروی مسکو به سال 1935 برمی‌گردد. متروی مسکو با اینکه بیش از 80 سال قبل ساخته شده بود؛ اما هم‌چنان زیبا و بی‌نظیر است. متروی مسکو یک موزه زیر‌زمینی به حساب می‌آید. نقاشی و آثار هنرمندان بزرگ را در متروی مسکو خواهید دید.

rrrrrrrrrrrrr - Copy

•    فواره دوستی و مجسمه‌های آن: یکی از نمادهای هنری و زیبای روسیه، فواره دوستی و مجسمه‌های اطراف آن است. این فواره و مجسمه‌های اطراف آن در سال 1954 میلادی ساخته شده است. ارتفاع آبی که از فواره بیرون می آید به 24 متر هم می‌رسد!

rrrrrrrrrrrrrr - Copy

•    آسمان‌نمای مسکو: یکی از بزرگترین و قدیمی ترین آسمان‌نماهای دنیا در مسکو قرار دارد. این آسمان‌نما در سال 1927 ساخته شده است. اگر به نجوم و دیدن ستاره ها و اجرام آسمانی علاقه‌مند هستید، به آسمان‌نمای مسکو سر بزنید. این آسمان‌نما از 10 صبح تا 9 شب (به غیر از سه‌شنبه‌ها) باز است.

rrrrrrrrrrrrrrrr

•    بام مسکو: در جنوب غرب مسکو، تپه گنجشک‌ها یا بام مسکو قرار دارد. این تپه در نزدیکی رودخانه «مسکوا» قرار گرفته است. تپه گنجشکها روبروی دانشگاه دولتی مسکو است. بام مسکو، منطقه‌ای زیبا و سرسبز است. در این مکان می‌توانید پارک جنگلی، حوضچه‌های آب، مسیرهای دوچرخه سواری، پیست اسکی و... را ببینید و از آنها استفاده کنید. پرندگان و جانوران زیبایی را در این مکان زیبا خواهید دید. عکاسی از زیبایی‌های این منطقه چشم‌نواز را فراموش نکنید.

در این نوشته شما با روسیه آشنا شدید. هم‌چنین دانستید که در هنگام سفر به مسکو و سن پترزبورگ از چه مکان‌هایی دیدن کنید. زیبایی‌های روسیه و دو شهر مهم آن یعنی مسکو و سنت پترزبورگ بیشتر از مطالب این نوشته بود. اگر چه تور روسیه لحظه آخری هم هست ولی توصیه ما انجام مقدمات سفر حد اقل دو هفته قبل از پرواز است. امیدواریم با حضور در تورهای روسیه آژانس سلام پرواز شخصا با جاذبه های ذکر شده آشنا شوید.


تعداد بازدید : 504

ارسال نظر

ارسال