صنعت ساخت خانه های پیش ساخته در ایران در مسیر جهانی شدن

  • چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 6:12

اخبار => سایر رسانه ها

صنعت ساخت خانه های پیش ساخته در ایران در مسیر جهانی شدن

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

مزایای بسیار خانه های پیش ساخته چوبی در مقایسه با سازه های سنتی و بتونی بسیار است از جمله مهمترین این مزایا می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در مقابل زلزله
  • ساخت سریع
  • هزینه نگهداری و تعمیرات ناچیز در بلند مدت
  • طبیعی و زیبا
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر آتش

صنعت ساخت خانه های پیش ساخته در ایران در مسیر جهانی شدن

از این رو در سالهای اخیر استقبال از استفاده خانه و ویلای پیش ساخته همواره سیر صعودی داشته و شرکت های زیادی شروع به اراِئه خدمات در این زمینه نموده اند.

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خانه و ویلاهای پیش ساخته در کشور شرکت هگمتان چوب می باشد که با بهره گیری از دانش روز دنیا و ماشین آلات پیشرفته همواره پیشگام این صنعت در کشور بوده است.

این شرکت گسترش فرهنگ استفاده از خانه های پیش ساخته را در کشور رسالت خویش دانسته و همواره در جهت افزایش سطح کیفی محصولات خود گام برداشته است

چوب به دلایل بسیاری مورد توجه همه است از جمله این که تأثیرات زیست محیطی کمتری نسبت به مصالح سنتی نظیر بتن و فولاد دارد و تنها مصالح ساختمانی است که با نور خورشید ساخته می شود و به طور کامل تجدیدپذیراست.
با توجه به رویکرد نوین جامعه جهانی به روشهای حفاظت از محیط زیست ؛ برنامه ریزی های دقیق اقتصادی و رویکرد های انسان محورانه ؛ تقاضای مصرف چوب در فضاهای ساختمانی افزایش یافته ؛ زیرا برای تولید محصولات چوبی انرژی کمتری مصرف شده ، کمتر باعث آلودگی  آب و هواشده  و نسبت به دیگر دیگر مصالح ساختمانی کربن کم تری تولید می کند . به طور خلاصه چوب هدیه طبیعت از سوی خداوند به بشریت است .

چوب از مواد کم کربن است. علاوه بر این، چوب موجب بهبودعملکرد انرژی در ساختمان شده و فضایی با کیفیت بالا برای ساکنان فراهم می آورد . چوب محیط را به نحو بهتری حفاظت می کند، هادی ضعیف گرما است و پل حرارتی را به حداقل میرساند و اثربخشی عایق را در مقایسه با مواد دیگر بهبود می دهد.
علاوه بر این هواگیری خوب، برش دقیق، جای گیری مناسب اجزای پانل های پیش ساخته، لولاها، شکاف ها و نفوذ کمتر در مقایسه با مواد و سیستم های دیگر مزیتهای مناسبی برای جایگزینی با مواد و مصالخ دیگر است .
همچنین باید تاکید کرد که چوب به میزان قابل توجهی محیط داخلی را سالم تر  نموده و کیفیت فضاها را بالاتر می برد و حس خوب بودن را پرورش می دهد. از رو این شرکت از چوب به عنوان ماده اولیه در ساخت و ساز خانه های پیش ساخته استفاده می نماید.

 و در این راستا موفق به اخذ استانداردهای اروپائی و آمریکائی مرتبط شده است. از ویژه گیهای بارز این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تجربه حضور در این صنعت از سال 1376

سابقه فعالیت پایدار این شرکت ازسال 1376 این اطمینان را به مصرف کنندگان می دهد که قدم های استواری در این راه برداشته اند و روند رو به رشد خود را همواره ادامه داده اند.

گرد هم آوردن گروهی بزرگ و متخصص و مکمل هم

نیروهای انسانی فعال در هگمتان چوب همگی در زمینه کاری خود جزو برجسته ترین متخصص ها ی کشور هستند.

کیفیت، وجه تمایز بارز

در مراحل تولید هر یک از محصولات در هگمتان چوب از ماشین آلات روز دنیا استفاده می شود تا کیفیت محصولات در این شرکت مهمترین وجه تمایز آن از سایر شرکت ها باشد.

سرمایه گذاری در ایجاد نمایشگاه های دائمی در شهر تهران

هگمتان چوب گسترش فرهنگ استفاده از خانه های چوبی را ماموریت اصلی خود تعریف کرده از این رو با سرمایه گذاری در ایجاد نمایشگاه های دائمی در سطح شهر تهران به معرفی بهتر و بیشتر این ساختمانها به عموم مردم می پردازد.

کلاس جهانی      

 هگمتان چوب با اخذ گواهینامه استاندارد و مجوز صادرات به اتحادیه اروپا به عنوان تنها شرکت ایرانی فعال در زمینه ساخت ویلاهای چوبی موفق به صادرات محصول به کشورهای اروپائی شده است می باشد.

همچنین این شرکت جهت گسترش صادرات خود به کشورهای اروپائی و آسیائی اقدام به افتتاح دفتر فروش در شهر دبی امارات متحده عربی نموده است.

این مهم برگ زرینی بر پیشانی صنعت خانه سازی کشور بوده و نقطه عطفی بر گسترش صادرات این صنعت بوده است ، بطوریکه هگمتان چوب در سال جاری موفق به صادرات بیش از یکصد واحد خانه پیش ساخته به ارزش بیش از 3 میلیون دلار به کشور های همسایه شده است. که نشانگر پتانسیل بالای شرکت های داخلی در این زمینه می باشد.

همچنین هگمتان چوب همواره سعی نموده بهترین کیفیت را همراه پایین ترین قیمت در داخل کشور در راستای گسترش آشنائی و استفاده هموطنان از خانه ها و ویلاهای پیش ساخته ضد زلزله نموده است.


تعداد بازدید : 338

ارسال نظر

ارسال