عربستان آماده پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی می شود

  • پنجشنبه 26 مهر 1397 ساعت 1:38

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مقام های سعودی آماده می شوند تا ضمن پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی، آن را نتیجه اشتباهات در روند بازجویی عنوان کنند.
عربستان آماده پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی می شود

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، سی ان ان افزود: دو منبع آگاه گفتند مقام های عربستان در حال آماده کردن گزارشی هستند که مرگ «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی ناپدید شده را نتیجه اشتباه در روند بازجویی عنوان می کند.
به گفته این منابع، این گزارش قرار است هدف از بازجویی خاشقچی را ربودن و انتقال او به عربستان بخواند که به اشتباه به مرگ او منجر شده است.
یکی از منابع همچنین گفت که مقام های سعودی در این گزارش قصد دارند عملیات بازجویی و قتل خاشقچی را بدون مجوز و شفافیت اعلام کرده و بگویند که افراد دخیل در این عملیات را مقصر می دانند.
یکی دیگر از منابع سی ان ان نیز گفت که این گزارش هنوز در مرحله آماده شدن بوده و ممکن است تغییراتی در آن اعمال شود.
به گزارش ایرنا، پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از گفت و گو با سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان مدعی شد که احتمالا نیروهای خودسر خاشقچی را به قتل رسانده اند.
عربستان تاکنون علاوه بر تکذیب ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، هرگونه دست داشتن در قتل احتمالی وی را رد کرده است.
در چند روز گذشته سعودی ها اجازه جستجوی فنی و تخصصی در ساختمان کنسولگری خود را به پلیس ترکیه نداده بودند اما در نهایت عصر دوشنبه تیم تفحص و بررسی در چارچوب کار گروه مشترک عربستان و ترکیه، وارد این ساختمان شد.
هنوز از سرنوشت خاشقچی که از روز دوم اکتبر(10 مهرماه) به محل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول مراجعه کرده و ناپدید شده، خبر دقیقی در دست نیست، ولی منابع غیررسمی پلیس به رسانه ها گفته اند که اسناد و شواهد نشان می دهد که او از ساختمان کنسولگری خارج نشده است.
یکی از فرضیه ها درباره سرنوشت خاشقچی این است که با توجه به تردد چندین خودرو دیپلماتیک بین اقامتگاه سرکنسول و ساختمان کنسولگری در روز ناپدید شدن او، این روزنامه نگار در یکی از این ساختمان ها به قتل رسیده و در همان محل دفن شده است.
پلیس ترکیه در صدد است تا علاوه بر بررسی احتمال قتل و دفن، با استفاده از آثار احتمالی باقیمانده در ساختمان کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول، از طریق بررسی دی.ان.آ سرنوشت خاشقچی را مشخص کند.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک و به آمریکا رفت و در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.
شبد**9416**1010


تعداد بازدید : 742

ارسال نظر

ارسال