فواید استفاده از درب های ضد سرقت در ساختمان ها

  • دوشنبه 10 تیر 1398 ساعت 20:33

اخبار => سایر رسانه ها

فواید استفاده از درب های ضد سرقت در ساختمان ها

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

با پیشرفت تکنولوژی ابزارهایی برای ارتقای سطح امنیتی خانه ها نیز اختراع شد، مانند قفل چندگانه، دوربین مداربسته و غیره. از مدتی پیش سازندگان ساختمان ها و طراحان داخلی به این فکر افتادند که درب هایی درست کنند که به راحتی توسط سارقان باز نشود، این در ها بگونه ای ساخته شده اند که صاحبان خانه یا محل کار خودشان را اطمینان خاطر ترک می نمایند و دیگر نگران در خطر بودن اموالشان نیستند. البته پیش از این از نرده های حفاظتی نیز برای امن کردن درب های معمولی استفاده می شده اما امنیت درب ضد سرقت را نمی توان با هیچ درب و نرده ای مقایسه کرد.

جنس تنه اصلی این درب ها و قفل و لولا آن از جنس متفاوتی از درب های معمولی می باشد که باعث می شود قیمت درب های ضد سرقت از درب های معمولی اندکی بیشتر بشود.

انواع درب ضد سرقت براساس کشور سازنده

درب های ضد سرقت به سه دسته تقسیم می شوند:

  • درب های ضد سرقت چینی
  • درب ضد سرقت ایرانی
  • درب ضد سرقت ترک

در بین درب های ایرانی و ترک غیر از محل ساخت آنها که یکی در ایران و دیگری در ترکیه است تفاوتی دیده نمی شود اما درب های مدل چینی چارچوب تخت و ابزار نخورده است. این تفاوت باعث شده که تقاضا برای درب های ترک بیشتر باشد.

درب های مدل چینی از انواع دیگر سبک تر و دارای لولای پنهانی هستند. با توجه به این موضوع دیگر دزد ها نمی توانند با درآوردن لولا درب ها را از جای خود بیرون بیاورند.

مزیت درب های ضد سرقت

مهمترین مزیتی که درب های ضد سرقت دارند امنیتی است که با وجود آنها به دست می آید. امنیت در ساختمان اصلی ترین موضوعی است که ساکنان هر خانه ای به آن نیاز دارند. نکته مهم که می توان به آن اشاره کرد این است که بیشتر این درب ها دارای سیستم قفل خودکار می باشند که اگر گاهی صاحبخانه یادش برود که در ساختمان را قفل نماید این در به صورت خودکار قفل می شود تا افراد متفرقه نتوانند وارد ساختمان بشوند.

یکی دیگر از مسائلی که در این خصوص شایان ذکر است این است که این درب ها فقط با کلید اصلی باز می شود و حتی اگر شخصی از روی کلید اصلی کلیدی بسازد نمی تواند این درب ها را باز نماید. هرچند قفل و یراق آلات این درب ها را می توان بر روی انواع درب چوبی نیز نصب کرد.

جالب است بدانید که جنس بدنه این درب ها از مواد ضد آتش سوزی می باشد و این مواد در برابر ضربه هم بسیار مقاوم و اصطلاحا نشکن می باشد. این درب ها در عین دارا بودن این نکات ایمنی از نظر طراحی هم بسیار زیبا می باشند. شما باید بدانید که درب ضد سرقت را با توجه به ویژگی های مورد نظرتان و راهنمای خرید تهیه نمایید. از جمله این ویژگی ها رنگ تخت در و دارا بودن چشمی و اگر احتیاج باشد ایمنی بیشتر.

یکی از ویژگی های جالب در ساخت درب های ضد سرقت استفاده از یک ورقه ضخیم فلزی از جنس فولاد در میان دو رویه چوبی درب می باشد. یکی از راه های باز کردن درب های معمولی شکستن و یا اهرم کردن آن از بخش اتصال با چهارچوب بودکه با استفاده از این ورقه های فولادی مقاومت آنها در برابر ضربه و شکستن بیشتر می شود و اصطلاحا نشکن می شوند.

البته از درب های ضد سرقت نه تنها در خانه ها استفاده می شود که در اداره ها بانک ها و کارخانه ها نیز مورد بهره برداری قرار می گیرند که با توجه به اهمیت این مکان ها و ضرورت هر چه بیشتر ایمن بودن مکان هایی که گفته شد لازم است تا در این اماکن از درب هایی که از امنیت بیشتری برخوردار است استفاده شود.

دیگر ویژگی این درب ها عایق کردن آنها در برابر سرما و گرما و صدا و رطوبت می باشد که این مسائل بسته به محل زندگی افراد که در مناطق کویری هستند یا سردسیر و یا مرطوب نکات مهمی به شمار می آید. استفاده از موادی مانند پشم نسوز یا پلی اورتان در درون ساختار این درب ها باعث عایق شدن این درب ها در برابر صدا و هوا و رطوبت می شود.

مهمترین و بارزترین شاخصه درب های ضد سرقت ایجاد ایمنی در محل زندگی و اداره یا کارخانه ها می باشد استفاده از چند لایه در ساخت اسکلت اصلی درب های ضد سرقت باعث می شود که در برابر انواع فشار ها و برش ها و اهرم کردن ها و دیگر صدمات و خسارت ها مقاوم باشند و از ورود سارقین به داخل ساختمان جلوگیری نمایند.

کیفیت و مقاومت درب های ضد سرقت به گونه ای است که در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و آتش سوزی به راحتی تخریب نمی شوند و بسیار مقاوم می باشند. البته این نکته هم قابل ذکر است که سعی شده این درب ها در مقابل هر گونه دستکاری و تخریب و اهرم نمودن و حتی آتش سوزی مقاوم و قابل اطمینان باشد اما صاحبخانه ها و خریداران این درب ها باید نکات ایمنی را هم رعایت بنمایند تا از هرگونه سرقت جلوگیری به عمل بیاید.

چطور درب ضد سرقت مناسبی انتخاب کنیم؟

مطمئنا ذهن شما درگیر این مسئله است که کدام نوع درب ضد سرقت بهتر است یا کدام کشور کیفیت بهتری برای این گونه درب ها دارا می باشد. پاسخ به این پرسش این است که شما می توانید از کارشناسان و سازندگان مورد اطمینان و دارای تجربه در این زمینه درخواست راهنمایی بنمایید. که یکی از آنها را در اینجا به شما معرفی می نماییم.

شرکت چوب صنعت دریس که می توان گفت بزرگترین تولید کننده تخصصی درب لابی در کشور می باشد. این شرکت درب های لابی و درب چوبی را در طرح های مختلف به خریداران و مشتریان عزیز ارائه می دهد.

تولید انواع درب های لابی لوکس و درب های ضد سرقت از تخصص های شرکت چوب صنعت دریس می باشد و این شرکت بر پایه دانش و هنر کارمندان خود توانسته لوکس ترین مدل های درب تمام چوب را در داخل کشور را تولید کند محصولات بی نظیر این شرکت که رضایت مشتریان و خریداران را هم در پی داشته است گواهی بر این مدعا است و می توان با اطمینان گفت که این شرکت برترین تولید کننده درب لابی و درب چوبی در کشور است.


تعداد بازدید : 461

ارسال نظر

ارسال