لیست جدیدی برای انتخاب شهردار در کار نیست

  • یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 ساعت 14:15

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس شورای شهر تهران گفت: شایعاتی که در خصوص انتخاب شهردار مطرح می شود و اینکه قرار است لیست جدیدی رو شود، صحت ندارد و آنها را رد می‌کنم.
لیست جدیدی برای انتخاب شهردار در کار نیست

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن‌هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه گفته می‌شود حلقه اصفهانی‌ها در حال انتخاب شهردار هستند، گفت: قطعا چنین چیزی صحت ندارد و اینها شایعاتی است که در فضای مجازی عنوان می‌شود و به نظر من تخریبی است و اتحاد و انسجام شورا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: نظر همه افراد مهم است و پشت این موضوعات توطئه‌ای نیست.

هاشمی در خصوص اینکه آیا این هفت گزینه نیز کابینه خود را معرفی می‌کنند، گفت: در خصوص معرفی کابینه دچار سوءتفاهم شده اید و قرار نیست این هفت نفر کابینه خود را معرفی کرده، بلکه در مرحله‌ای که دو گزینه نهایی معرفی می‌شوند در مذاکرات با اعضا و کمیسیون‌ها که به صورت جزئی‌تر برنامه‌ها ارائه خواهد شد، شاخص‌های تیم کاری معرفی می‌شوند و قرار نیست نامی مطرح شود بلکه قرار است مشخصات آنها اعلام شود.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از سخنان وی که شورا نقش تشریفاتی دارد این برداشت شود که تصمیم گیری‌ها در جای دیگری انجام می‌شود، گفت: این برداشت از سخنان من اشتباه است بلکه منظور من این بوده که این نهاد بیست ساله هنوز اختیارات کامل خود را برای نظارت ندارد و یک سوم مسئولیت‌های قانونی شوراها به آنها تفویض شده و دولت و مجلس باید برای آن فکری کنند.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر به صورت جبهه‌ای معرفی شده‌اند و در موارد مختلف احزاب نیز نظرات خودشان را مطرح می‌کنند اما تصمیم گیری توسط شورا انجام می‌شود.

هاشمی در خصوص کمیته رایزنی با هفت گزینه نیز توضیح داد: این افراد مسئولیت این را دارند که بدانند کاندیداها چقدر برای حضور جدی هستند که خوشبختانه تا امروز هفت کاندیدا به طور جدی اعلام آمادگی کرده‌اند و در این ملاقات‌ها نیز تاکید شده برنامه‌ها بر اساس کلیات برنامه سوم شهرداری باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا به شما رجوع سه باره شده گفت: چنین اتفاقی نیفتاده است.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری که آیا این هفت نفر ممکن است از کاندیداتوری انصراف دهند، گفت: نمی‌توانم در این خصوص پیشگویی کنم.

وی در خصوص نظرسنجی‌های مردمی نیز توضیح داد: ساز و کار این نظرسنجی‌ها مشخص نیست و نمی‌توان به نتایج آن اتکا کرد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص مصوبات شورای شهر تهران توضیح داد: امروز نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به طور متوسط ۱۲.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

وی همچنین در خصوص اینکه چرا سهم دولت در رابطه توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت نمی شود، گفت: این موضوع پیگیری شهرداری را می‌طلبد. معمولا دولت، پرداخت‌های خود را از خزانه انجام می‌دهد و تلاش می‌کند اول مشکلات اساسی را در اولویت قرار دهد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا حمل و نقل عمومی برای دولت اولویت نیست، افزود: از نظر من ترافیک تهران از داعش نیز بدتر است و اولویت اصلی است. شاید از نگاه دولت این اولویت وجود نداشته که پرداخت‌ها انجام نشده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در این رابطه که آیا لیست پنهان دیگری وجود دارد، گفت: هیچ لیست.


تعداد بازدید : 161

ارسال نظر

ارسال