نصب چراغ تایمردار مانع از ورود سارقان به منزل می شود

  • شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 10:15

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش همگانی نیروی انتظامی در توصیه برای محافظت از منزل در هنگام مسافرت های نوروزی گفت: نصب چراغ تایمردار و تنظیم آن به طوری که در ساعات مختلف روز و شب به دلخواه روشن و خاموش شود، می تواند سارقان را به اشتباه انداخته و آنها را از ورود به منزل و سرقت منصرف کند.
نصب چراغ تایمردار مانع از ورود سارقان به منزل می شود

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

احمد کاهه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید، ایام تفریح و شادمانی مردم است اما از سوی دیگر این روزها برای افراد تبهکار و سارق به عنوان فرصتی برای دست اندازی به اموال شهروندان به شمار می رود؛ بنابراین آشنایی شهروندان با فرصت ‌های مختلفی که سارقان برای انجام عمل مجرمانه‌ خود مترصد به‌ دست آوردن آنها هستند، نقش مهم و اساسی در کاهش موارد سرقت دارد.
وی با بیان اینکه بسته بودن پرده پنجره ها، سارقان را به منزل دعوت می کند، توصیه کرد: هرگز برای رفتن به مسافرت در ایام تعطیلات نوروزی پرده های پنجره ها را نبندید زیرا این کار نشان دهنده این است که شما در منزل نیستید.
کاهه ادامه داد: همسایگان امین، شناخته شده و مورد اطمینان خود را در مورد برنامه تعطیلات مطلع کنید و مقصدتان را به آنها بگویید. یک کلید از منزلتان در اختیار آنها قرارداده تا در غیبت شما به آنجا رسیدگی کنند در صورتی که قرار است در غیاب شما از اقوام یا دوستان تان در منزل شما بمانند یا گاهی به آنجا بیایند همسایه های خود را در جریان قراردهید.
مدیرکل آموزش همگانی نیروی انتظامی ادامه داد: از رهاکردن وسایل نقلیه موتوری در راه ورودی پارکینگ منزلتان اجتناب کنید، در عوض از یکی از همسایه ها بخواهید تا اتومبیل شان را در محل پارکینگ شما، پارک کند.
کاهه ادامه داد: از اداره پست بخواهید که تحویل نامه ها و مدارک پستی تان را به تعویق بیندازد، اطمینان حاصل کنید که تمام درها و پنجره ها قفل است. همچنین لوازم با ارزش خود را به صندوق امانات تحویل دهید.
وی اضافه کرد: یک رادیو در منزل روشن کنید و اطمینان حاصل کنید که صدای آن به حد کافی بلند است که فقط از پشت در شنیده شود ولی آنقدر بلند نباشد که موجب آزار همسایه ها شود.
اجتمام*9105*1834


تعداد بازدید : 300

ارسال نظر

ارسال