همکاری‌گسترده‌بانک توسعه تعاون وصندوق حمایت توسعه زنبورداری کشور

  • سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 0:37

اخبار => سایر رسانه ها

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: همکاری‌های گسترده‌ای میان این بانک و صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور وجود دارد.
همکاری‌گسترده‌بانک توسعه تعاون وصندوق حمایت توسعه زنبورداری کشور

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه‌ای که به همراه تعدادی از مدیران ستادی این بانک در محل دفتر صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور تشکیل شد گفت: تفاهم‌نامه میان بانک توسعه تعاون و شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه حمایت از توسعه بخش کشاورزی سبب شکل‌گیری ارتباط میان بانک و تشکل‌های زیرمجموعه این هلدینگ بوده است و صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان این صندوق از مشتریان فعال بانک توسعه تعاون می‌باشد.

 وی در این رابطه افزود: مشابهت فراوانی میان مأموریت، رسالت و نحوه عملکرد این بانک و صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور وجود دارد که این امر زمینه‌ساز روابط گسترده فی‌مابین بانک و صندوق گردیده است.

نجفی با اشاره به پیشینه تفاهم‌نامه فی‌مابین، تدوین تفاهم‌نامه‌ای جدید مشتمل بر تعریف مکانیزم ارتباطی میان بانک، صندوق حمایت و بهره‌برداران و زیرمجموعه‌های استانی را ضروری دانست و در ادامه افزود: مرحله پنجم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری فرصت مناسبی برای بهره‌گیری واحدهای بهره‌بردار زنبورداری در استان‌های مختلف از تسهیلات دولتی فراهم می‌نماید و بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از بانک‌های دولتی عامل این طرح، آمادگی ارائه خدمات تسهیلاتی به معرفی‌شدگان را داراست.

وی در ادامه به ظرفیت‌های مناسب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری اشاره نمود و گفت: دستگاه‌های بخشی سهمیه مناسبی برای معرفی واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی به بانک‌های عامل دارند، سهمیه وزارت جهاد کشاورزی در این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که در مناطق کمتر توسعه‌یافته با سود تسهیلاتی ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار با سود ۱۴ درصد قابل‌ارائه به فعالان بخش کشاورزی می‌باشد.

نجفی با اشاره به تنوع محصولات زنبورداری و بهره‌گیری از نهاده‌های این صنعت در تولید محصولات درمانی، دارویی و بهداشتی امکان معرفی واحدهای زیرمجموعه این صندوق از سهمیه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهره‌مندی از تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه میسر دانست و گفت: با تعلق یارانه ۳ الی ۶ درصدی، سود تسهیلات این طرح برای فعالان صنعتی و کشاورزی کمتر از ده درصد برآورد می‌گردد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون راه‌اندازی سامانه مبادلات الکترونیک را از دیگر محورهای همکاری میان این بانک و صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور برشمرد و گفت: در برخی مواقع حجم تراکنش‌ها در این سامانه تا ۲۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه که از محصولات شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» می‌باشد، بستر مناسبی برای تبادل داده‌ها و نهاده‌های فعالان صنعت زنبورداری برقرار نموده است.

بهزاد بانکی پور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در این جلسه گفت: حمایت‌های بانک توسعه تعاون در پیشرفت صنعت زنبورداری بسیار موثر بوده است و با امضای تفاهم‌نامه جدید حمایت‌های لازم از واحدهای بهره‌بردار در سطح استان‌ها اعمال خواهد گردید.

وی افزود: ۱۴۶۰تن تولید موم، ۷۰ تن بره موم، ۱۲۲ تن گرده گل و ۵/۳ تن ژله رویال در سال ۹۷ در سراسر کشور تولیدشده است. ضمن آنکه یکی از محصولات جدید زنبورعسل که دارای بازار خوبی می‌باشد زهر زنبورعسل است که استحصال، ارزش‌افزوده و قیمت جهانی بالایی نیز دارد.

فرهاد مشیر غفاری مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۸۵ هزار نفر زنبوردار در کشور گفت: سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور تدوین گردیده است و باوجود پتانسیل‌های خوب در حوزه زنبورداری ازجمله ۲۵۰ تعاونی، ۲۶ اتحادیه، یک اتحادیه سراسری و یک صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و انجمن علمی، توسعه این حرفه در بخش کشاورزی برافزایش تولید و کیفیت محصولات تأثیرگذار خواهد بود.

تورج صارمی رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور به عملکرد این صندوق در همکاری‌های بین‌المللی با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد «یونیدو»، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی باهدف ایجاد نوآوری و خلاقیت به‌منظور پیشرفت صنعت زنبورداری در ایران تأکید و تصریح کرد: صنعت زنبورداری در ایران نیازمند اتصال به تکنولوژی‌های جدید می‌باشد.

شایان‌ذکر است در این جلسه ایرج شیخ‌زاده مدیر امور مشتریان و بانکداری شرکتی، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، احمد محمدی مدیر امور شعب، فرشید طهمورثی مدیر امور بین‌الملل، محمدرضا اکبری مدیرعامل شرکت سمات و محمد شیخ حسینی مدیر شعب استان تهران نکات تخصصی مورد لحاظ در تدوین تفاهم‌نامه جدید را با مدیران صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در میان گذاشتند و در ادامه مقرر شد همکاری‌ها برای تدوین تفاهم‌نامه جدید و اختصاص حد اعتباری جدید به این صندوق ادامه یابد.


تعداد بازدید : 284

ارسال نظر

ارسال