چرای بی رویه سبب فقر مراتع کشور شده است

  • سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 ساعت 15:17

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اهمیت اقتصادی مراتع، گفت: چرای بی رویه سبب فقر و تخریب بخش عمده مراتع کشور شده است.
چرای بی رویه سبب فقر مراتع کشور شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خلیل آقایی روز سه شنبه درهفتمین همایش ملی مرتع و مرتعداری ایران در کرج افزود: برای احیای مراتع باید فعالیت های آموزشی در مناطق عشایری و دام خیز کشور بیشتر شود ضمن آنکه مدیریت مراتع را به بهره برداران و مردم بسپاریم. 
وی تعداد واحدهای دامی کشور را 2 برابر ظرفیت مراتع اعلام کرد و افزود: اکنون80 میلیون واحد دامی در کشور داریم که مراتع جوابگوی نیمی از این جمعیت دامی است. 
آقایی ادامه داد: قراردادن منابع طبیعی دراختیار دولت هرچند اقدام خوبی بود اما از میزان مشارکت مردم کاسته است. 
رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: قانون اساسی مرتع را جزء ثروت های عمومی تعریف کرده و ثروت عمومی برای مردم است. 
آقایی ، حفظ خاک را با استفاده از پوشش گیاهی مهم ترین گام برای مبارزه با تغییرات اقلیمی دانست و افزود: میزان تبخیر آب در کشور بالا است که دراین زمینه باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد. 
رئیس سازمان جنگل ، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: بیش از900هزار خانواردامدار داریم که 500هزار نفر به عضویت انجمن صنفی دامداران درآمده اند. 
آقایی گفت: به دلایل غیرقابل قبول عملیات اجرایی درحوزه مرتع کشور کاهش داشته و ایستگاه های تولید بذر مرتع تعطیل شده است که تغییرات اقلیمی را هم باید به مشکلات اضافه کرد. 
رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و برای اصلاح واحیا عرصه های منابع طبیعی از همه امکانات استفاده کنیم . 
این مسئول، سال 97 را نقطه عطفی برای سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دانست و افزود: امسال 200 میلیون دلار اعتبار به سازمان جنگل ها اختصاص داده شده که باید آن را به درستی برای بهبود وضعیت مراتع و آبخیزداری کشور استفاده کرد. 
هفتمین همایش ملی مرتع و مرتعداری امروز سه شنبه در مرکزآموزش منابع طبیعی دکترجوانشیرکرج آغاز و تا فردا ادامه دارد.


تعداد بازدید : 255

ارسال نظر

ارسال