چه سرنوشتی در انتظار سربازان معتاد است؟

  • پنجشنبه 3 خرداد 1397 ساعت 19:45

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نحوه برخورد با سربازان معتاد را تشریح کرد.
چه سرنوشتی در انتظار سربازان معتاد است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در قالب رویکرد اجتماع‌ محور از طرف سازمان بهزیستی کشور در سربازخانه‌ها و اماکن نظامی اجرا می‌شود، طرح پیشگیری از اعتیاد و راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای در این خصوص است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسته‌های آموزشی و ارائه سی‌دی‌هایی با محتوای پیشگیری از اعتیاد به سرباز‌ها که جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور در محیط پادگان را تشکیل می‌دهد و توزیع آن در میان سربازان از جمله اقداماتی است که سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری از اعتیاد در سربازخانه‌ها اجرا می‌کند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: تا جایی که مدیران مجموعه‌های نظامی و سربازخانه‌ها به سازمان بهزیستی کشور اجازه ورود بدهند، عوامل اجرایی طرح‌های پیشگیری به موضوع پیشگیری از اعتیاد سربازها وارد می‌شوند و آموزش‌های لازم را به جامعه هدف در پادگان‌ها ارائه می‌کنند.

عباسی یادآور شد: اگر در جریان اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در سربازخانه‌ها سربازی مبتلا به اعتیاد شناسایی شود، برای طی کردن سیر درمانی با صلاحدید مدیران پادگان‌ به مرخصی می‌رود و خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می‌کنند. در واقع بسته به نوع درمان و شدت اعتیاد سربازانی که مبتلا به اعتیاد شناسایی می‌شوند، مرخصی مورد نیاز برای آنها تعیین شده و سربازان فوق تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: بسته‌های آموزشی که به سربازها در سربازخانه‌ها ارائه می‌شود، مواردی چون مهارت‌های حل تعارض، کنترل و مهار اضطراب و استرس و البته آموزش قدرت نه گفتن در مواقع تعارف موادمخدر از طرف دوستان و گروه همسالان را شامل می‌شوند.


تعداد بازدید : 185

ارسال نظر

ارسال