کسب برتری تخصصی وعملیاتی دربانکداری توسعه ای،استراژی بانک است

  • یکشنبه 17 شهریور 1398 ساعت 15:27

اخبار => سایر رسانه ها

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بر اساس بیانیه ماموریت و چشم انداز بانک همه استرات‌ژی های تدوین شده باید ذیل استرات‌ژی کلانی تحت عنوان کسب برتری تخصصی و عملیاتی در بانکداری توسعه ای قرار گیرد.
کسب برتری تخصصی وعملیاتی دربانکداری توسعه ای،استراژی بانک است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت ومعدن، حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک، در جلسه شورای مدیران بانک که با هدف بررسی عملکرد بانک و بیان چالش ها و راهکارها برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: بر اساس برنامه راهبردی بانک چهار راهبرد اساسی شامل تقویت مدل بانکداری شرکتی، توسعه تعاملات بین المللی، توسعه بستر مشاوره سرمایه گذاری و ارتقاء بهره وری در دستور کار قرار گرفت.
مهمترین اصل در بررسی طرح های تسهیلاتی شناسایی اهلیت و صلاحیت متقاضیان بوده و لازم است طبقه بندی مشتریان و سنجش عملکرد و اعتبارسنجی آنان قبل از اعطای تسهیلات مورد بررسی دقیق قرار گیرد و در تأمین مالی طرح های ایجادی دانش و تجربه متقاضی شبکه تأمین و توزیع و توجه به محل اجرای طرح از لحاظ اقلیم و وجود زیرساخت های لازم بسیار حائز اهمیت است.
وی تأکید کرد: تحکیم وثایق مناسب و متناسب با میزان تسهیلات برای تضمین بازگشت تسهیلات پرداختی مورد توجه کارشناسان ارزیابی و رؤسای شعب قرار گیرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تبدیل شدن بانک‌ به پلتفرمی برای ارتباط مشتریان به طیف وسیعی از خدمات، بهره ‌گیری از بازاریابی نوین، طراحی محصولات بانکی مطابق با خواسته‌های مشتریان، توسعه بانکداری دیجیتال و خدمات مجازی از اقدامات لازم برای استقرار شرکتی است.
رییس هیات مدیره این بانک تایید کرد: لازم است، طبقه بندی مشتریان و سنجش عملکرد و اعتبارسنجی آنان قبل از اعطای تسهیلات، کاهش تسهیلات تکلیفی که ریسک اعتباری بانکها را بالا می برد، طبقه بندی بدهکاران بانکی و در پیش گرفتن رفتار مناسب با هر گروه، عارضه یابی و شناسایی دلایل شکل‌گیری مطالبات معوق، علل افزایش آن و یافتن راه‌های کنترل و کاهش آن در دستور کار کلیه بخشهای بانک قرار گیرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم لزوم اتخاذ برنامه هایی از جمله تطبیق فعالیت ها و عملکرد بانک با استانداردها و روش های نوین برای ارتباط با بانک های خارجی و همچنین تجهیز منابع برای دستیابی به کفایت سرمایه بر اساس استاندارد های بال ۲ و ۳ ضروری است.
مهری بیان داشت: موضوع شفافیت مالی می‌تواند موجب ارتقای شبکه بانکی در سطح جهانی شود که این امر می‌تواند تعاملات بانکی را توسعه دهد.
وی گفت: ارائه مشاوره های تخصصی به سرمایه گذاران  و بهره مندی از تجربیات شرکت های بزرگ و موفق در حوزه تولید و کارآفرینی از پیش نیازهای توسعه بستر سرمایه گذاری است.
مدیرعامل این بانک یادآور شد: استفاده از قابلیت ها و توانمندیها و ظرفیت های بخش خصوصی، بهره مندی از تجارب همکاران بازنشسته مجرب و خوشنام در فرآیندهای مرتبط با بانک، توجه به نیازهای کارکنان بانک به عنوان سرمایه اصلی یک سازمان واستفاده از روشهای جدید جهت جذب و نگهداشت سرمایه انسانی و توسعه فردی آنها در کنار توسعه سازمانی، شرط موفقیت در ارتقاء بهره وری در مدل بانکداری نوین است.
مهری با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه بانکداری افزود: با آموزش های تخصصی در خصوص ایجاد رضایتمندی در مشتریان بزرگ و آموزش نحوه تعامل و ارتباط  مؤثر با مشتریان و نظارت بر حسن برخورد با آنان توسط تمامی کارکنان، می توانیم در جذب سپرده و تجهیز منابع گامهای بلندی برداریم.
وی با تاکید بر لزوم تغییر پرتفوی بانک از ارزی به ریالی عنوان داشت: در حال حاضر ۸۶ درصد پرتفوی بانک ارزی است که ریسک بانک را افزایش می دهد و باید با تجهیز منابع بانک این ترکیب در پرتفوی بانک از ارزی به ریالی تغییر یابد و در مورد طرح های ایجادی انضباط و سختگیری بیشتری در مرحله پذیرش و تعیین سهم الشرکه مشتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بر اساس الزامات بانکداری شرکتی ساختار ستاد، سرپرستی ها و شعب بانک تغییر یافته و توانمندسازی شعب و افزایش اختیارات مجدد شعب همچنان ادامه خواهد داشت افزود: ضرورت دارد نوع وظایف مدیران ستادی از اجرا به سیاستگذاری، برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت تغییر یابد که این امر یک خود کنترلی برای تمامی فعالیت های بانک بوجود خواهد آورد و لزوم ورود دستگاههای نظارتی را کاهش می دهد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: به منظور انتقال دانش کارشناسی و تجارب در خصوص نحوه ارزیابی طرح ها و وصول مطالبات باید به آموزش کارکنان شعب توجه ویژه ای داشته باشیم و به همین منظور با حضور مدیران واحدهای ارزیابی و نظارت بر طرح ها، مالی و بین الملل، وصول مطالبات و حقوقی در استان های مختلف این موضوع به جد دنبال می شود.
مهری همچنین شفاف سازی، استاندارد سازی امور، وحدت رویه و عدم برخورد سلیقه ای را لازمه عملکرد مؤثر تمامی بخش های بانک  برشمرد و افزود: بازتاب آمار صحیح مربوط به صورتهای مالی سبب دقت نظر در تصمیم گیری ها و اصلاح عملکرد خواهد شد و از این پس پرداختیها به پرسنل بر اساس عملکرد آنان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت درجه بندی و ارزیابی شعب بر اساس شاخص های عملکردی و در مقاطع زمانی ماهیانه بیان داشت: از ابتدای سال ۹۹ این کار با توجه به کارنامه فعالیت شعب در سال ۹۸ به انجام خواهد رسید.
اصغر پاک طینت عضو هیات مدیره بانک نیز خاطرنشان ساخت: در ساختار جدید شعب با مدیریتهای نظارت و وصول مطالبات ازتباط مستقیم دارند و شعب استانی به سه بخش تحت نظر سه اداره در وصول مطالبات تقسیم شده اند.
وی عنوان داشت: لازم است طبقه بندی سرفصل های وصول مطالبات (سررسید گذشته، معوق، مشکوک الوصول و ...) و ارزیابی وثایق هر سه سال انجام شود.
عضو هیات مدیره بانک افزود: برای تسهیل در وصول مطالبات و مذاکره با مشتریان در خصوص جذب منابع میبایست مدیران و کارشناسان ستاد و رؤسای شعب با مسؤلان استانی تعامل مناسب و ارتباط مؤثر داشته باشند.
وی اظهار داشت: بررسی آمارهای مربوط به جذب سپرده و اعطای تسهیلات در شعب بانک صنعت و معدن نمایانگر نرخ پایین میزان سپرده به تسهیلات در این بانک است بطوریکه بالغ بر پنج برابر سپرده ها تسهیلات پرداخت شده و لازم است رؤسای شعب در جذب منابع اهتمام بیشتری داشته باشند.
مهندس حسین عسکری عضو هیات مدیره این بانک نیز در مورد مدل بانک توسعه ای منطقه ای که مبنای سیاستهای بانک صنعت و معدن است اظهار داشت: شعب بانک بر این اساس اهداف و مأموریتهای بانک را بر اساس وی‌ژگیهای منطقه ای، جغرافیایی و محیطی و پتانسیل های معدنی و سیاست های استانی اجرا می کنند.
وی یادآور شد: این مدل سردرگمی مشتریان و تحمیل هزینه های مضاعف به آنان را کاهش داده و از تمرکز تصمیمگیری ها در ستاد بانک ممانعت بعمل می آورد.
سخدری رییس شورای راهبردی این بانک با اشاره به نقش ارزنده بانک ها به عنوان نهادهای حامی رفتار بازار عنوان داشت: در بعضی موارد ریشه مشکلات اقتصادی همچون افزایش نقدینگی و به دنبال آن تورم، عدم بازگشت تسهیلات به سیستم بانکی است و ضرورت دارد که این امر در اولویت فعالیت تمامی کارکنان بانک قرار گیرد.
امان الله اسماعیلی معاون مدیرعامل در امور مالی و بین الملل نیز بیان داشت: صورتهای مالی  این بانک در موعد مقرر تهیه و به سازمان حسابرسی ارائه شد و بر اساس بررسی این سازمان لازم است تمامی کارکنان در مورد وصول مطالبات و استمهال برخی از تسهیلات اعطایی و نکات مربوط به مبارزه با پولشویی با دقت نظر بیشتری عمل نمایند.


تعداد بازدید : 287

ارسال نظر

ارسال