گرد‌و‌خاک در شرق‌ و توفان در زابل؛ اهواز با گرمای ۵۰ درجه داغ‌ترین شهر کشور

  • پنجشنبه 21 تیر 1397 ساعت 19:31

اخبار => سایر رسانه ها

در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه است، در همین مدت به سبب افزایش سرعت باد، در استان خوزستان پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.
گرد‌و‌خاک در شرق‌ و توفان در زابل؛ اهواز با گرمای ۵۰ درجه داغ‌ترین شهر کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، به ویژه استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه است و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

در همین مدت به سبب افزایش سرعت باد در استان خوزستان پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور در سه روز آینده تغییرات قابل ملاحظه جوی وجود ندارد.

آسمان تهران فردا و روز شنبه صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک ترین منطقه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 96)، تا 15 تیرماه سال جاری 164 میلی‌متر است. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 208.2 میلی‌متر بود بنابر‌این تا تاریخ مذکور بارش سال جاری 21.2 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بارش بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 222.8 میلی‌متر بود که بارش سال جاری تا‌کنون 26.4 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و یکم سال زراعی 97 ـ 96 متعلق به منطقه دیوان‌دره در استان کردستان به میزان 10.4 میلی‌متر و میانگین خنک‌ترین منطقه کشور، لاله‌زار در استان کرمان به میزان 9.9 درجه سلسیوس بوده است.


تعداد بازدید : 748

ارسال نظر

ارسال