گره مشکلات دامداران با دست باز می‌شود با دندان باز نکنید/ جمع‌آوری شیرهای خام سرگردان قیمت را به ۱۳۰۰تومان رساند

  • شنبه 19 خرداد 1397 ساعت 16:36

اخبار => سایر رسانه ها

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: گره مشکلات دامدارن با تصویب قیمت جدید پس از 4 سال به راحتی باز می‌شود اما، وزارت صنعت و معدن با بهانه‌های مختلف این مهم را به تاخیر می‌اندازد.
گره مشکلات دامداران با دست باز می‌شود با دندان باز نکنید/ جمع‌آوری شیرهای خام سرگردان قیمت را  به ۱۳۰۰تومان رساند

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه این تاخیر و شرایط بد اقتصادی صبر دامداران را به پایان رسانده است، افزود: نباید منتظر ماند تا کار به تجمعات و اعتصابات صنفی برسد. چرا گره ای که با دست باز می‌شود را با دندان باز کرد!

وی ادامه داد: در شرایطی که قیمت تولید برای دامداران افزایش یافته است اصرار بر بدون تغییر ماندن قیمت شیرخام نتایج وخیمی برای صنعت دامپروری به دنبال خواهد اشت.

مقدسی در پاسخ به این پرسش که ورود تعاون روستایی به خرید حمایتی شیرخام قیمت ها را بهبود نداده است، گفت: قطعا خرید حمایتی موثر بوده و گزارش ها نشان می‌دهد قیمت هر کیلو گرم شیر از 1100 تا 1200 تومان به متوسط 1300 تومان رسیده است اما همچنان قیمت خرید شیر 140 تومان از قیمت مصوب 1440 تومان چهار سال پیش کمتر است.

مقدسی درباره آخرین وضعیت تامین و توزیع نهاده های دامی وارداتی نیز اظهار کرد: توزیع نهاده های دامی از هفته گذشته توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزایش یافته است اما قیمت در بازار همچنان بر اساس نرخ ارز آزاد تعیین می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران حجم آخرین نهاده های دامی وارداتی  که شرکت پشتیبانی به انجمن تحویل داده است را 2 هزارتن سویا و 3 هزارتن ذرت عنوان کرد.

مقدسی در پایان بار دیگر نسبت به احتمال اعتراض گسترده دامدارن به دلیل فشار اقتصادی و شرایط سخت تولید هشدار داد.


تعداد بازدید : 175

ارسال نظر

ارسال