مصاحبه اختصاصی دو ماهنامة در و پنجره و نما با جناب آقای مهندس موسوی، مدیرعامل شرکت نگاه درخشان البرز

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => مصاحبه

مصاحبه اختصاصی دو ماهنامة در و پنجره و نما با جناب آقای مهندس موسوی، مدیرعامل شرکت نگاه درخشان البرز

 نمای شیشه ای (کرتین وال) یکی از زیباترین نماهای مدرن ساختمانی است که با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم، از شرایط و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار می‌باشد. مقاومت و استحکام، امکان استفاده ازنور طبیعی، دور نگه‌داشتن باد و باران، دوام و بی‌نیازی از نگهداری، عایق‌بندی حرارتی و صوتی مطلوب، آتش پادی و ایمنی دربرابر آتش، انعطاف پذیری دربرابر زلزله و نشست‌های احتمالی ساختمان، زیبایی و جذابیت بصری ازجمله این ویژگی‌ها می‌باشد.

سیستم دیوار شیشه ای چیست؟ دو سطح شیشه‌ای (دوجداره) درکنارهم وبافاصله درقابی ازجنس آلومینیوم قرارمی گیرند و حاصل کار یک Curtain Wall می‌شود. این دیواره‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که هوا در فضای مابین دو شیشه جریان پویا دارد. اولین سازندگان این دیوارها، متخصصان آلمانی بودند که هدف اصلی‌شان محافظت از محیط زیست بوده است. وجود هوا در بین این دو جداره باعث می‌شود که گرما و سرما به‌میزان نیاز کاربر تعیین شوند و به نوعی به محیط زیست و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند. دو مشخصة اساسی که استفاده از دیوارهای شیشه‌ای را در سطح ساخت‌و‌ساز جهانی و وطنی گسترش داده است:1- فراهم‌ساختن امکان ورود نور طبیعی روز 2- امکان رؤیت منظرة بیرون و تهویه مناسب.

 

دوماهانة در و پنجره و نما طی گفت‌و‌گویی صمیمانه با جناب آقای مهندس موسوی، مدیرعامل محترم شرکت نگاه درخشان البرز، جویای نظرات ایشان درخصوص فعالیت این شرکت شده است که در ادامه می‌خوانیم:

 

1- لطفاً درخصوص شرکت نگاه درخشان البرز، خدمات، اهداف و سوابق آن توضیح بفرمایید.

شرکت نگاه درخشان البرز در سال 1385 با موضوع فعالیت در زمینة صنایع آلومینیوم در ساختمان تأسیس شد و طی سال‌ها فعالیت خود همواره در جهت ارتقای اهداف شرکت در زمینة به‌روزرسانی دانش فنی، نوآوری و افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی کارفرمایان تلاش نموده است.

اجرای پروژه‌های متعدد و همکاری با کارفرمایان و مشاوران به‌نام و همچنین شرکت‌های معتبر اروپایی، نظیر گوتمن آلمان، رینرز بلژیک، آلوویو یونان مؤید این تلاش است.

این شرکت با دارابودن کادر فنی و متخصص و مجرب در تمامی بخش‌های کاری و نیز مشمول قالب‌های اختصاصی هدف خود را بر پایة ارائه برترین کیفیت بنا نهاده است زیرا معتقدیم پروسة دقیق اجرایی و نحوة صحیح آن موجب ارتقای کیفیت خواهد بود.

2- به برخی از پروژه‌های انجام‌شده اشاره فرمایید.

این شرکت، پروژه‌های متعددی در تهران و شهرستان‌ها اجرا نموده که ازجملة آن‌ها می‌توان به ساختمان‌ مرکزی ماموت، سرپرستی بانک مسکن شیراز، الماس قیطریه و مجتمع تجاری زعفرانیه اشاره نمود.

3- در اجرای یک پروژه چه نکاتی مدنظر شماست؟

در زمینة اجرای پروژه مسائل زیادی دخیل خواهد بود. که بارزترین آن‌ها انتخاب نوع پروفیل نسبت به شرایط جانبی می‌باشد که این شرایط عبارتند از: ارتفاع ساختمان، تقسیم‌بندی مدول‌های شیشه‌ای، فشار باد و وزن شیشه.

4- متریال به‌کار رفته در پروژه‌های شما از کدام شرکت‌ها تأمین می‌گردد؟

این موضوع با توجه به نیاز و درخواست کارفرما و یا مشاور مشخص گردیده که می‌تواند داخلی یا خارجی باشد.

5- ازنظر شما رده‌بندی کیفیت متریال‌های مورداستفاده در نما به‌ترتیب کدامند؟

اعتقاد من بر این است که این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است لذا پنجره و کرتین‌وال تقریباً به جهت تأمین منبع نور، جزء لاینفک می‌باشد.

6- برای طراحی نما چه آیتم‌هایی را درنظر می‌گیرید؟

برای طراحی نما بهترین نکته شرایط و کاربری پروژه مدنظر می‌باشد لذا تیم طراحی تلاش بر این دارد که از تعدد بی‌جهت متریال اجتناب و سادگی و زیبایی را جایگزین نماید.

7- در طراحی شهری و کاربرد نما در زیباسازی شهری (به‌عنوان مثال در تهران)، چه منطقه‌بندی وجود دارد؟ (البته تا آن‌جایی‌که ما شنیده‌ایم بیشتر این منطقه‌بندی‌ها با سلیقة شهرداری هر منطقه تعیین می‌شود. مثلاً ممنوعیت نمای شیشه در تعیین مناطق یا نمای کامپوزیت در برخی شهرها).

همانطورکه اشاره فرمودید شهرداری کاملاً به‌صورت سلیقه‌ای عمل نموده و به اعتقاد ما برج‌های شیشه‌ای یکی از چشم‌نوازترین نمادهای شهری می‌باشند.

8- آیا در بحث نما از UPVC استفاده کرده‌اید؟

خیر UPVC به جهت عدم تأمین ممان اینرسی در سازه‌های ارتفاعی پیشنهاد نمی‌شود.

9- لطفاً به‌طور کلی درمورد پروسة نصب کرتین‌وال در پروژه توضیحاتی بفرمایید.

درمورد اجرای پروژة کرتین‌وال اولین گامی که انجام خواهد شد تهیة نقشه‌برداری سه‌بعدی است که توسط نقشه‌بردار حرفه‌ای این کار صورت خواهد گرفت و پس از آن خروجی فایل نقشه‌برداری توسط تیم دفتر فنی و با دقت بسیار کنترل‌ شده و مواردی مانند عدم یکنواختی اسلپ طبقات، عدم شاغولی ستون‌های عمودی، توسط دفتر فنی مشخص و نسبت به رفع معایب آن برای اجرای کرتین‌وال اقداماتی صورت می‌گیرد. سپس با توجه به کف تمام‌شده در طبقات و سقف کاذب طبقات و همچنین نوع مدولاسیون طراحی‌شده توسط مشاور محترم ساختمان اندازه تمامی مدول‌ها مشخص و برای پروسة ساخت کرتین‌وال به کارگاه ساخت ارسال می‌شود.

کارگاه ساخت تمامی نقشه‌های دریافتی را با دقت برش‌کاری، لقمه‌بندی، لاستیک‌کشی و سوراخ‌کاری انجام داده که مجموع این عملیات موجب آن خواهد شد که هیچ‌گونه عملیات برش و یا مشابه آن در سایت پروژه انجام نشود و تمامی مدول‌ها همانند پازل وارد کارگاه ساختمانی می‌شوند که این امر نصب کرتین‌وال با سرعت بسیار بالا همراه خواهد کرد به‌طوری‌که حتی می‌توان 1000 مترمربع کرتین‌وال را به‌مدت 5 روز نصب نمود و در این هنگام نیز اندازة تمام شیشه‌ها برای ساخت قبل از نصب سازة آلومینیومی آماده و محیا بوده که این امر باعث سرعت در سفارش شیشه خواهد شد.

شایان ذکر است این شرکت شاید برای اولین‌بار است که یراق‌آلات پارالل را به‌صورت کاملاً خودکار و هوشمند در ساختمان تعریف کرده که این کار با همکاری شرکت GIesse ایتالیا انجام شده است.

 


تعداد بازدید : 1382

ارسال نظر

ارسال