مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در ‌و‌ پنجره و نما با حاج آقا فاضلی، رئیس هیأت‌مدیره شرکت آبسکون

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => مصاحبه

مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در ‌و‌ پنجره و نما با حاج آقا فاضلی، رئیس هیأت‌مدیره شرکت آبسکون

شرکت آبسکون در راستای تلاش سایر شرکت‌های پیشرو در صنعت آلومینیوم در آمریکا و اروپا علاوه بر ارتقاء دوره‌ای تمام تولیدات خویش توجه ویژه‌ای به بخش صنعت ساختمان داشته و سعی در طراحی و تولید جدیدترین محصولات با نگرش ویژه به زیبایی و کیفیت و استفاده از تکنولوژی های نوین نموده است.

کیفیت برتر، فن‌آوری روز و مسئولیت‌پذیری کارکنان، پشتوانه موفقیت آبسکون در تولید محصولاتی هم‌تراز با استانداردهای جهانی بوده به‌گونه‌ای که این شرکت را به‌عنوان اولین صادرکنندة موفق ایرانی پروفیل آلومینیومی به اروپا (آلمان و هلند و…) معرفی نموده است. در همین راستا و در جهت ارتقاء سطح کیفیت، شرکت آبسکون فعالیت خود را به‌عنوان نمایندة انحصاری شرکت (FERRO) ایتالیا در ایران آغاز نموده است. تمامی مراحل اجرایی پروژه‌های بزرگ از: طراحی، محاسبات و تهیه جزئیات گرفته تا اجرا، بهره‌برداری و ارائه گواهینامه بین‌المللی، با همکاری و نظارت مستقیم شرکت (FERRO) ایتالیا انجام می‌گیرد.

دوماهنامه در و پنجره و نما طی گفت‌و‌گویی با حاج آقای فاضلی، رئیس هیأت‌مدیرة شرکت آبسکون نظرات ایشان را درخصوص فعالیت این شرکت جویا شده که در ادامه می‌خوانیم:

 

1- شرکت آبسکون از چه زمانی فعالیت خود را آغاز نموده و دارای چه تجهیزات و امکاناتی می‌باشد؟

شرکت آبسکون در سال 1372 به همت اتحادیة تعاونی‌های سراسری صنایع آلومینیوم ایران تأسیس و در سال 1379 فعالیت تولیدی خود را آغاز نموده است. مجتمع تولیدی آبسکون با برخورداری از تکنولوژی روز دنیا ازجمله ماشین‌آلاتی که عمدتاً ساخت کشورهای صنعتی همچون ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا می‌باشد از توانمندی‌های بسیار بالایی در تولید انواع پروفیل‌های آلومینیوم ساختمانی و صنعتی و در‌ ‌و پنجره‌های اختصاصی دوجداره و ترمال‌بریک و همچنین نما‌های ترکیبی آلومینیوم و شیشة با‌کیفیتی در سطح استاندارد‌های جهانی برخوردار است.

 

2- به چه دلیل آبسکون با وجود دستگاه‌ها و تجهیزات عالی که در‌اختیار دارد نتوانسته است به جایگاه مناسبی‌ برسد؟

مهم‌ترین مانع در این راه فقدان سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی بوده که خود زایدة مشکلات فراگیر بخش‌های تولید و صنعت کشور از‌جمله اعمال تحریم‌های اقتصادی ناشی از تنش‌های سیاسی در دهة اخیر می‌باشد.

 

3- آبسکون از چه زمان و به چه دلیل وارد فاز ساخت در و پنجره شد؟ برند آبسکون در بازار چه جایگاهی دارد؟

حدود 5 سال است که بخش در و پنجره‌سازی آبسکون در قالب شرکت صنعت آلومینیوم نقش و نما فعال شده و خوشبختانه در کوتاه‌مدت توانسته است با برند آبسکون به جایگاه مناسبی در بازار برسد.

 

4- آیا بهتر نبود آبسکون (با توجه به پرس مناسبی که دارد) به‌جای تولید پروفیل در و پنجره که سود کمی دارد به تولید و بازاریابی برای پروفیل‌های صنعتی می‌پرداخت؟

طبیعی است که تولید مقاطع صنعتی ارزش‌افزودة بیشتری دارد و آبسکون نیز بخشی از ظرفیت خود را در این جهت بکار گرفته است و در‌حال‌حاضر نیز تأمین‌کنندة نیاز معدودی از شرکت‌ها به‌ویژه در قسمت لوازم خانگی و غیره می‌باشد‌. اما در‌عین‌‌حال در زمینة تولید پروفیل‌های در و پنجره نیز از شرکت‌های مطرح و خوشنام می‌باشد‌.

 

5- آبسکون یکی از تنها شرکت‌‌هایی است که توانسته پروفیل خود را به اروپا صادر نماید. دلیل این صادرات و سپس قطع آن چه بوده است؟

دلیل اصلی صادرات آبسکون به اروپا بالا‌بودن سطح کیفی تولیدات آبسکون و توانمندی مجموعه برای تولید انواع مقاطع آلومینیومی است اما آنچه که باعث شد تا روند واردات آبسکون به اروپا قطع شود مسائل تحریم و عدم امکان مبادلات تجاری با کشورهای اروپایی در دهة اخیر بوده است.

 

6- کیفیت مواد اولیه پروفیل (بیلت) هم‌اکنون به چه صورتی است؟

اگر منظور کیفیت مواد اولیه تولید داخل است، گرچه طی ماه‌های اخیر بهبود نسبی پیدا کرده اما هنوز با نمونه‌های وارداتی به‌ویژه بیلت‌هایی که در کشور‌های همسایه مانند امارات، بحرین و غیره تولیدی می‌گردد فاصلة زیادی دارد. به‌ویژه آنکه پروفیل‌های حاصل از مواد اولیه داخلی قابلیت مناسب برای آنادایز رنگی را ندارد و این جای تأسف است.

 

7- چه سیستم‌هایی از نما و پنجره را تولید می‌نمایید؟

 در بخش دروپنجره سازی آبسکون، این شرکت نقش و نمای انواع سیستم‌های در و پنجره و نما را تولید و اجرا می‌کند. در بحث در و پنجرة انواع سیستم‌های اختصاصی دو‌جدارة معمولی و ترمال‌بریک کشویی، لولایی، محوری دو جهت و غیره و در بحث نما نیز انواع سیستم‌های کرتین‌وال، لامل، فریم‌لس و غیره تولید و اجرا می‌نماید.

 

8- آیا سیستم منحصر‌به‌فردی دارید و یا از سیستم‌های اروپایی تقلید می‌کنید؟

 

 

 

9- آیا آبسکون تحت لیسانس شرکت‌هایی فعالیت می‌نماید؟

بخشی از سیستم‌های در و پنجره در آبسکون تحت لیسانس شرکت فرو ایتالیا که از شرکت‌های مطرح در زمینة طراحی سیستم و تولید یراق‌آلات است، تولید می‌شود. خود شرکت آبسکون نیز از‌طریق واحد فنی مهندسی خود درحال طراحی سیستم‌های جدیدی است که انشااله به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

 

10- برنامة آتی شرکت شما چیست؟

یقیناً مدیریت کلان این مجموعه برای آینده برنامه‌های زیادی را دارد. با امید به اینکه سد تحریم‌ها بویژه در زمینة مبالات بانکی به‌زودی از جلوی راه برداشته شود بر‌آنیم تا با تأمین مواد اولیه با‌کیفیت، بار دیگر صادرات مجموعه را از‌سر گرفته و با اجرای طرح توسعه، ظرفیت تولیدی شرکت را به سطح قابل‌قبول برسانیم بهبود مستمر سطح کیفی محصولات با محدودیت مشتری‌مداری از دیگر اهدافی است که این مجموعه دنبال می‌نماید. طراحی سیستم‌های جدید در و پنجره و نما، اخذ لیسانس دیگری از شرکت‌های معتبر اروپایی و افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های مجموعه در اجرای پروژه‌های عظیم از دیگر برنامه‌های شرکت برای آینده نزدیک می‌باشد.

 

هبت‌اله فاضلی

رئیس هیأت‌مدیرة شرکت آبسکون

 


تعداد بازدید : 1852

ارسال نظر

ارسال