اکبر فتح‌اللهی، مدیرعامل شرکت آرا‌ن‌سیج در گفت‌وگو با ماهنامة در و پنجره و نما:

تولیدکننده‌ها باید بنیة مالی داشته باشند، از ما می‌خواهند که تهاتری کار کنیم!

  • یکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 14:54

اخبار => مصاحبه

باشگاه در و پنجره و نما: شرکت آران‌سیج، ‌تولیدکنندة انواع درب، پنجره و نمای ساختمانی که کار طراحی و اجرای انواع سازه‌ها و اسکای‌لایت‌های خاص را در فعالیت‌های خود دارد، به مدیرعاملی آقای مهندس اکبر فتح‌اللهی، درحدود 17 سال سابقة فعالیت دارد.
توليدكننده‌ها بايد بنية مالي داشته باشند، از ما مي‌خواهند كه تهاتري كار كنيم!

باشگاه در و پنجره و نما گزارش می‌دهد:

اکبر فتح‌اللهی، مدیرعامل شرکت آران‌سیج طی گفت‌وگویی با ماهنامة در و پنجره و نما، به معرفی شرکت خود و زمینة فعالیت و تولیدات و تجهیزات این شرکت پرداخت که در ادامه می‌خوانیم:

شرکت آران‌سیج در سال 1383 در زمینی به وسعت 100 هزار مترمربع در شهرک صنعتی صفادشت و با همکاری برخی از شرکت‌های آلمانی راه‌اندازی شد. این کارخانه شامل 45 هزار مترمربع سالن سرپوشیده تولید، مجهز به ماشین‌آلات و ابزارآلات کامل مطابق با استانداردهای روز جهانی در دو بخش مجزای طراحی، ساخت و نصب نما، درب و پنجره آلومینیوم ترمال‌برک و همچنین ساخت و نصب اسکلت فلزی فعال می‌باشد.

 

بخش طراحی و ساخت و نصب نما و پنجره

این شرکت با بهره‌گیری از متخصصان و مهندسین مجرب ایرانی و همچنین شرکت‌های همکار خارجی همچون ALUNOVUM , FEAL ,ETZEL ,FACHPLAN جزء معدود شرکت‌های ایرانی است که توانایی مهندسی و اجرای نماهای پیچیده را دارد.

 

تعدادی از پروژه‌های دردست اجرا و اجراشدة این شرکت به شرح زیر می‌باشد:

- طراحی، ساخت و اجرای نمای Unitized Curtain Wall برج B3 مهستان شهرک قدس

- طراحی، ساخت و اجرای نمای Certain Wall Semi برج 54 طبقه تهران شرکت ASP

- طراحی، ساخت و اجرای کل نمای برج میلاد شامل طراحی و اجرای Lobby Facade ,Shaft ,Basket Tears ,Dome ,BMU

- طراحی، ساخت و اجرای نمای آلومینیومی برج G1 پروژة امام رضا )ع( بنیان تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران

- طراحی، ساخت و اجرای نمای جنوبی پروژة ایران‌مال

- طراحی، ساخت و اجرای درب و پنجره‌های آلومینیوم ترمال‌برک برج‌های A1, A2, B1, B2

- طراحی، ساخت و اجرای نمای هتل روتانا مشهد

- پروژه مسکونی باغ بهشت بنیان تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران

- طراحی، ساخت و اجرای برج رایان ونک

- طراحی، ساخت و اجرای پروژه فرشته

- و ...

وی در این گفت‌و‌گو دربارة پروژه برج میلاد گفت: در زمان اجرای پروژة برج میلاد، در بخش‌هایی مثل گنبد آسمان و یا شفت‌های آن، علاوه بر مقاطع آلومینیومی به سازه‌های فلزی نیاز بود که برای این منظور، ما تجهیزات کارخانه را بر سازه‌های فولادی مجهز کردیم، بدین‌شکل که علاوه بر کارخانة نما و پنجره، ما کارخانه‌های سازة فولادی و رنگ الکترواستاتیک را نیز تجهیز کردیم و تمام قطعات موردنیاز در کارخانة آران‌سیج ساخته و به سایت مربوطه حمل می‌شد. در زمان اجرای پروژه میلاد که 14 ماه به‌طول انجامید، 700 نفر از پرسنل ما به‌‌طور همزمان مشغول به‌کار در این پروژه بودند. درپی این پروژه بود که شرکت آران‌سیج، علاوه بر اجرای نما و پنجره، فعالیت در زمینة اسکلت‌های فلزی را نیز به‌عنوان یک کار جدی آغاز کرد و توانست در یک پروژة جدید، حجم و ظرفیت بالایی از اسکلت فلزی را انجام دهد.

درواقع باید اینطور توضیح بدهم که تخصص اصلی شرکت آران‌سیج، پوستة کامل یک ساختمان است که شامل کارهای فلزی، بتنی، پنجره و نما و ... می‌شود. دامنة فعالیت شرکت آران‌سیج بسیار وسیع می‌باشد و از کوچکترین جزء در یک ساختمان که می‌تواند یک پنجره باشد، تا بخش‌های دیگری همچون اسکلت فلزی، نمای ساختمان، اسکای‌لایت و ... را شامل می‌شود. ازطرفی شرکت ما در زمینه‌های چون ستون‌های توربین‌های بادی و یا پل‌سازی در کارهای عمرانی نیز فعالیت داشته است و درحال‌حاضر درحدود 15 پروژه دردست انجام داریم.

در ابتدای فعالیت و همکاری با آلمانی‌ها قرار بود که پنجره‌ها به‌صورت آماده وارد کشور شوند، اما پس از مدتی این شرکت‌ها ترجیح دادند که ماشین‌آلات و پروفیل را وارد کرده و در کارخانة آران‌سیج مونتاژ صورت گیرد.

وی در این گزارش، ازجملة پروژه‌های شاخص شرکت آران‌سیج، به پروژة برج میلاد و همچنین پروژة مشهد مال و به‌خصوص سقف آن اشاره نمود. به‌گفتة ‌ایشان، 40 درصد از کار و فعالیت آران‌سیج در پروژة برج میلاد، تأمین تجهیزاتی بوده است که توسط آنها بتوان بخش‌های پایینی برج که در شیب منفی قرار دارند را نصب نمود. ازطرفی بخش قابل‌توجه در پروژة مشهد مال، دهانة سقف آن بوده است که درحدود 40 متر، شیشه اجرا شده است!!!

اکبر فتح‌اللهی، مدیرعامل شرکت آران‌سیج در ادامة این گزارش، از مهمترین مشکلات بخش نما و ساختمان، همکاری جهت ساخت به‌صورت تهاتری نام برد. به‌گفتة ایشان درحال‌حاضر قراردادهایی شکل می‌گیرد که سازنده توان و بنیة مالی داشته باشد درصورتی‌که در گذشته بیشتر به کیفیت کار توجه می‌شد و البته گاهی سازنده دیرتر به دستمزد خود دست می‌یافت. امروزه در این شرایط اقتصادی و وضعیت سود بانک‌ها، ‌کارکردن با این شرایط بسیار دشوار شده است و به‌صرفه نیست!


تعداد بازدید : 497

ارسال نظر

ارسال