"در مصاحبه با باشگاه در و پنجره و نما"

شیشه ایمنی شرق، نگینی در شرق ایران

  • یکشنبه 22 مهر 1397 ساعت 11:57

اخبار => مصاحبه

باشگاه در و پنجره و نما: شیشه ایمنی شرق، یک قطب تولید انواع شیشه‌های سکوریت و چندجداره و لمینت‌ در کشور می‌باشد.
شيشه ايمني شرق، نگيني در شرق ايران

باشگاه در و پنجره و نما در مصاحبه با شیشه ایمنی شرق:

شرکت شیشه ایمنی شرق با مدیریت محمد استقبال در سال 1372 در مشهد و در زمینی به مساحت 7000 مترمربع تاسیس شده و فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید شیشه‌های سکوریت ساختمانی و صنعتی از قبیل شیشه‌های بخاری، اجاق گاز، پروژکتور و ... مطابق با استاندارد جهانی آغاز نمود. در سال 1374 برای اولین بار در ایران موفق به کسب اولین نشان استاندارد ملی برای شیشه‌های 10 میل ساختمانی گردید. به منظور توسعه واحد تولیدی 1378 ساختمان جدید شامل سالن‌های تولید چاپ سیلک، برش کاری و پرداخت شیشه احداث شد. در سال 1379 با وارد نمودن کوره افقی برای اولین بار در استان خراسان موفق به تولید شیشه‌های تخت و خم به ابعاد 244* 360 سانتیمتر مطابق با استانداردهای روز دنیا گردید.

در سال 1380 با وارد نمودن یک دستگاه میز برش CNC از کشور ایتالیا امکان برش انواع شیشه‌ها با دقت بالا و با خطای کمتر از یک صدم میلیمتر به صورت گونیا و دقیق فراهم شد.

در سال 1382 با وارد نمودن خط تولید پیشرفته و کاملا اتوماتیک شیشه‌های دو و چند جداره و تولید این محصولات این شرکت گام بزرگی به منظور جلب رضایت مشتریان خود برداشت.

در سال 1383 به منظور توسعه مجدد زمینی به مساحت 3500 مترمربع در مجاورت واحد تولیدی خریداری شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این شرکت در سال 1383 موفق به دریافت گواهینامه ISO 9001-2000 مدیریت کیفیت از شرکت URS انگلستان شد و در سال 1385 به عنوان واحد نمونه برتر استاندارد از سوی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خراسان انتخاب گردید.

در سال 1387 با راه‌اندازی خط تولید شیشه لمینت برای اولین بار در ایران موفق به تولید شیشه‌های لمینت، ضدگلوله، ضدسرقت و ضدحریق به صورت تخت و خم در ابعاد 720* 250 سانتیمتر گردید. شیشه ایمنی شرق از آغاز با بهره‌گیری از متخصصین مجرب در قسمت‌های مختلف و آموزش کلیه پرسنل و استفاده از مدرن‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات در سایه حمایت و راهنمایی‌های مدیریت آگاه موفق به دستیابی کیفیت برتر در محصولات خود شده است.

در سال 1392 شرکت ایمنی شرق موفق به اخذ گواهینامه‌های استاندارد  ISO 30001-2011 ، ISO 9001-2008  و گواهینامه کیفیت CE marking جهت تولید شیشه‌های لمینت، دوجداره، سکوریت و ضد گلوله گردید.

 

  • شرکت شیشه ایمنی شرق در چه سالی و با چه تجهیزات و تکنولوژی آغاز به کار نموده و از آن زمان تاکنون چه پیشرفت‌هایی داشته است؟

 

شرکت ایمنی شرق از سال 1372 شروع به فعالیت در زمینه تولید شیشه‌های سکوریت و دوجداره و لمینت ساختمانی نموده است که در سال‌های نخستین، فعالیت خودمان را با یک دستگاه کوره سکوریت اما منطبق بر تکنولوژی روزآن زمان آغاز کردیم. این شرکت اولین شرکتی است که توانست برای محصولات تولیدی خود در زمانی که دریافت علامت استاندارد اختیاری و تشویقی بود این گواهی را اخذ نماید. خدا را شکر از آن روزها تاکنون توانسته‌ایم همگام با صنعت تولید شیشه دوجداره و سکوریت در دنیا ماشین‌آلات جدید را بطور مداوم و پیوسته در دوره‌های شش ساله خریداری و بکارگیری کنیم. در حال حاضر با اطمینان خاطر می‌توانم خدمتتان عرض کنم کلیه ماشین‌آلاتی که در تمام خطوط تولیدمان مشغول بکار هستند مدرن‌ترین و به روزترین تجهیزات حال حاضر صنعت شیشه سکوریت، دوجداره و لمینت در ایران هستند.

 

  • در‌حال‌حاضر فعالیت شما به چه صورت است و تکنولوژی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های خود را از کجا تأمین نموده‌اید؟

 

از روز اولی که تصمیم به راه‌اندازی این واحد تولیدی را داشتیم، نظرمان بر این بود که در شرق کشور یک قطب تولید انواع شیشه‌های سکوریت و چندجداره و لمینت ایجاد کنیم که بتواند علاوه بر نیاز کشور توانایی صادرات به سایر کشورها را نیز داشته باشد. بدیهی است چنین چشم‌اندازی نیازمند فراهم کردن بستر مناسب به جهت جذب نیروی کار و به تبع آن کارآفرینی در سطح گسترده و همچنین سرمایه‌گذاری سنگین بود که به کمک خداوند متعال و با تکیه بر نیروی متخصص و دلسوز مجموعه شیشه ایمنی شرق توانستیم به این مهم دست یابیم و همچنان هم به دنبال گسترش آن هستیم.

 

  • لطفاً دسته‌بندی محصولات خود را بفرمایید. محصولات جدید شما چیست؟ کاربرد محصولات شما در چه صنایعی است؟

 

در حال حاضر فعالیت ما در زمینه شیشه‌های ساختمانی است و سعی کردیم کامل‌ترین سبد کالا درکشور و در جمع سایر تولیدکنندگان محترم شیشه سکوریت، چند جداره و لمینت داشته باشیم بگونه‌ای که اگر به عنوان مثال فردی جهت تامین نیاز شیشه‌های یک برج چه در قسمت نما، اسکای لایت و چه در قسمت‌های داخلی به شرکت ایمنی شرق مراجعه نماید تمام نیاز شیشه آن تامین شود. در خصوص ماشین‌آلات هم سعی شده از کشورهایی تجهیزات خریداری شود که در صنعت تولید ماشین‌آلات حرفی برای گفتن داشته باشند که از آن میان می‌توانم به کشورآلمان، ایتالیا، چین و آمریکا اشاره کنم.

 

کلاً محصولات ما به سه بخش تقسیم می‌شود، شیشه‌های سکوریت، دو و چندجداره، لمینت که هرکدام بصورت تخت و خم به بازار عرضه می‌شوند و همان طور که خدمتتان عرض کردم در بخش شیشه‌های ساختمانی مشغول به فعالیت هستیم.

در خصوص محصولات جدید باید خدمتتان عرض کنم بطور کلی سه گروه طبقه‌بندی محصولات شرکت ما تقریباً ثابت هستند اما چیزی که هرسال شرکت در تلاش هست که به بازار ارائه نماید بیشتر مربوط به نوآوری در سیستم تولید محصولاتمان هست که نتیجه آن، سرعت تولید بالاتر، محصولاتی با کیفیت بالاتر و افزایش عمر مفید آن می‌باشد.

 

  • با توجه به رکود بازار ساخت‌وساز، آیا فروش شما تحت‌تأثیر قرار گرفته است؟

در اینکه بازار ساخت و ساز دچار رکود سنگین شده است شکی نیست و به تبع آن صنایع وابسته به آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و به قول معروف چرخشان نمی‌چرخد اما خدا را شکر شیشه ایمنی شرق یک برند نام آشنا با حدود 25 سال سابقه درخشان در صنعت شیشه ساختمانی است و مانند سایر تولیدکنندگان که با صرف هزینه‌های سنگین تبلیغات بدنبال کسب شهرت و نام هستند نیست، از این رو آن دسته از پروژه‌هایی که در حال حاضر در حال ساخت و ساز هستند و پشتشان شرکت‌های بزرگ ساختمانی می‌باشد مارا می‌شناسند و از مشتریان ما هستند.

 

  • وجود رقابت ناسالم برسر قیمت چه تأثیری بر فعالیت شما گذاشته است؟

البته باید به این نکته اشاره کنم که هر چیزی قیمت خودش را دارد شما با قیمت آهن نمی‌توانید طلا خریداری کنید پس لذا اگر کسی بدنبال طلاست به بازار طلا فروشان می‌رود ! اما با این حال و متاسفانه بدلیل عدم آگاهی و اطلاع کافی برخی عوامل دست اندرکار پروژه‌ها در خصوص تفاوت‌های بسیار زیاد و فاحش در تولید شیشه‌های ساختمانی که نتیجه آن محصولاتی با سطح کیفی متفاوت می‌باشد در زمان تهیه شیشه بدون درنظرگرفتن تفاوت‌های اساسی مابین تولید کنندگان، اقدام به استعلام بها از هرشرکتی که با هر سطح توان و کیفی تولید شیشه‌های ساختمانی را دارد می‌کنند که متاسفانه علی رغم همه توضیحات، اقدام به خریداری شیشه‌های بی‌کیفیت با قیمت‌های بسیار پایین می‌کنند که البته در نهایت هم دودش به چشم خودشان می‌رود، اما این همه ماجرا نیست رقابت ناسالم ارائه جنس بی کیفیت با قیمت پایین تنها نیست، گاه دیده شده است که متاسفانه برخی شرکت‌هایی که نامی در صنعت شیشه ساختمانی در دهه اخیر برای خود بدست آورده‌اند با ارائه قیمت‌های غیر واقعی و به هردلیلی سعی در بدست آوردن پروژه‌ای خاص نموده‌اند. اما سوال بزرگ این است که اگر این تولیدکنندگان از مواد اولیه مرغوب، تکنولوژی روز دنیا و همچنین نیروی کار متخصص برای تولید محصولات خود بهره می‌برند چگونه به قیمت تمام شده‌ای چنین غیرواقعی و پایین تر از حد امکان رسیده‌اند ؟! قطعا جواب این سوال بر می‌گردد به سطح صداقت در گفتار این دسته از تولید کنندگان.

 

 

  • لطفاً در‌مورد خدمات ویژه شرکت خود به مشتریان توضیح دهید.

تولید محصول با کیفیت و همچنین سرعت عمل در تولید آن در بازار امروز کشور و یا هر کجای دنیا دیگر به تنهایی کافی نیست. قطعا یک تولید کننده توانا می‌بایست مراحل قبل و بعد تولید محصول با کیفیت را نیز در دستور کار خودش قراردهد. تیم فنی شرکت ما از لحظه آغازین به عنوان مشاور کنار کارفرما قرار می‌گیرد و از جزئیات و کلیات مسائل مرتبط با نمای پروژه به کارفرما راهنمایی و کمک می‌کند و پس از اتمام کار نیز در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد احتمالی در شیشه‌های تحویل شده در هر نقطه کشور که باشد جوابگو خواهد بود و سرویس دهی می‌کند.

 

  • در‌مورد سیستم فروش و اخذ نمایندگی شرکت خود بفرمایید.

در شهر مشهد و در تهران دفترفروش مستقیم داریم و تقریبا در تمامی شهرهای بزرگ نماینده رسمی و در شهرهای کوچک تر عاملیت فروش داریم. در خصوص اخذ نمایندگی نیز اشخاص می‌توانند با شرکت مکاتبه داشته باشند و بعد از طی یک سری مراحل و بررسی‌های مربوطه و امکان سنجی‌ها، مجوز نمایندگی به آن شخص داده می‌شود.

 

  • آیا مواد اولیة شما به‌طور کامل داخلی است یا مواد اولیه وارداتی هم استفاده می‌کنید؟

خیر، به عنوان مثال ما بصورت مستقیم از کشور بلژیک جام شیشه وارد می‌کنیم و یا چسب و سایر مواد اولیه را از ایتالیا وارد می‌کنیم. بطور کلی هر تولید کننده‌ای که در صنعت مواد اولیه مورد نیاز ما دارای کیفیت بالا و بنام باشد حال چه داخلی و چه خارجی پس از بررسی‌های کارشناسی در خصوص کیفیت محصولاتشان برای ما به عنوان تامین کننده شناخته می‌شود. در حال حاضر جام‌های شیشه از کشور بلژیک، چین، ایران و امارات تهیه می‌شود.

 

  • در کشور ایران هنوز ظرفیت ساخت در و پنجره‌های استاندارد و مطابق با قوانین بهینه‌سازی سوخت در کل کشور رعایت نمی‌شود. ظرفیتی که برای تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره متصور هستید، چقدر است؟

قطعا ظرفیت بالایی در این خصوص وجود دارد اما این امر مستلزم آموزش و اطلاع رسانی بسیار جامع‌تر و همه جانبه تری است. اینکه بطور مستقیم و غیر مستقیم تعویض اینچنین پنجره‌هایی با سیستم‌های جدید و به روز چه تاثیری بر اقتصاد خانواده‌ها دارد مساله‌ای است که می‌بایست خیلی شفاف برای مردم مشخص و توضیح داده شود. در صورت تحقق چنین امری قطعا فرصت‌های بسیار بالایی در بازار ایجاد می‌نماید.

 

  • در خصوص راه رسیدن به کیفیت مناسب در شیشه‌های دوجداره توضیح دهید و اصلی‌ترین مشکل و دلایل اصلی آن، در صنف شیشه‌ دوجداره را ذکر فرمایید. به‌عنوان مثال تأثیر مشتریان در طلب‌‌کردن جنس ارزان چه معضلاتی را برای این صنعت رقم زده است؟

کاملاً روشن است که محصول نهایی با کیفیت تابع مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تؤام با بکار گیری تکنولوژی و علم روز و همینطور استفاده از نیروی کار متخصص می‌باشد. هرگاه یکی از این موارد که پایه‌های اصلی تولید محصول با کیفیت هستند حذف شود قطعا محصول نهایی آن کیفیت و مقبولیت را نخواهد داشت. در خصوص نقش مشتری که خودش جنس ارزانتر می‌خواهد باید این مساله را متذکر شوم که شیشه ایمنی شرق برای خود استانداردی را تعریف کرده که تحت هیچ عنوان و شرایطی حاضر به عقب نشینی و نادیده گرفتن آن نمی‌باشد. ما برای ساختن نام خودمان و بدست آوردن اعتبار در بازار ساخت و ساز کشور سال‌ها زحمت کشیده‌ایم حال چگونه می‌توانیم چشم بر روی چندین سال تجربه و اعتبار خود ببندیم؟ از این رو قطعا حتی اگر به قیمت از دست دادن پروژه‌ای خاص باشد حاضر به انجام چنین کاری نخواهیم بود چرا که اگر در آینده برای محصول تولیدی شرکت که در پروژه نصب شده است مشکلی ایجاد شود قطعا کسی نمی‌گوید مشتری خود شیشه بی کیفیت و نامرغوب سفارش داده است، می‌گوید شرکت تولید کننده ضعیف عمل کرده است. در نهایت همانطور که در ابتدا خدمتتان عرض کردم هر کسی آهن بخواهد آن را در بازار طلافروشان جستجو نمی‌کند.

  • آیا تاکنون صادرات نیز داشته‌اید؟

بله عراق، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان و ... کشورهایی هستند که مکرر در حال صادرات به آنها هستیم.

 

  • صنعت شیشه در ایران با صنعت شیشه در جهان چه فاصله‌ای دارد؟ آیا تکنولوژی‌های جدید به‌سرعت وارد کشور می‌شود؟ اگر مثالی از تکنولوژی جدید در دنیا دارید برای اطلاع خوانندگان نام ببرید.

به لحاظ استفاده از تکنولوژی روز دنیا باید خدمتتان عرض کنم که واحد بازرگانی ما بخش مطالعات، بطور پیوسته اطلاعات خود را در زمینه ماشین‌آلات صنعت شیشه به روز نگه می‌دارند و سعی کرده‌ایم که به روزترین و مدرنترین ماشین‌آلاتی را که در حال حاضر در صنعت شیشه در اقصی نقاط دنیا استفاده می‌شود در خطوط تولید شیشه ایمنی شرق نیز بکار گرفته شوند. در این خصوص می‌توانم به بزرگترین دستگاه پرینت روی شیشه حال حاضر کشور، کوره کانوکشن با ابعاد 3*6 متر، ماشین‌آلات برشکاری، لبه زنی و دیاموند کاری تمام اتومات برای شیشه‌های جامبو، بزرگترین خط دوجداره تمام اتوماتیک با قابلیت تولید شیشه دوجداره با ابعاد 3*6 متر نام برد، حال با وجود چنین ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته‌ای که منطبق با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد و با بکار گیری تجربیات بیش از 25 سال در صنعت شیشه در حال کم کردن فاصله سطح کیفی محصولات با تولیدات اروپایی هستیم.

 

  • هدف و برنامه شما برای توسعة فعالیت‌های شرکت در آینده چیست؟ آیا در نمایشگاه‌های خارج از کشور هم شرکت می‌کنید؟

 ما در بازه‌های شش ساله ماشین‌آلاتمان را به روز می‌کنیم و این روند به طور پیوسته ادامه دارد. گسترش فعالیت شرکت و کامل کردن محصولات تولیدی‌مان یک اصل در شرکت شیشه ایمنی شرق است و هیچگاه متوقف نخواهد شد. در خصوص نمایشگاه‌های خارجی نیز باید بگویم که هر ساله محصولاتمان در برخی از نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که می‌توان به نمایشگاه ترکمنستان، عراق و آلمان اشاره کرد.


تعداد بازدید : 3098

ارسال نظر

ارسال