تفاهم نامه اجرای بوستان روستایی با مشارکت بنیاد مسکن و استانداری خوزستان امضا شد

  • جمعه 9 مهر 1395 ساعت 0:34

اخبار => اخبار

آبادان - ایرنا - تفاهم نامه اجرایی طرح بوستان روستایی با اعتبار پیش بینی شده 660 میلیارد ریال، با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری خوزستان روز چهارشنبه در فرمانداری ویژه خرمشهر امضا شد.
تفاهم نامه اجرای بوستان روستایی با مشارکت بنیاد مسکن و استانداری خوزستان امضا شد

به گزارش ایرنا فرماندار ویژه خرمشهر در آیین امضای این تفاهم نامه گفت:با اجرای کامل این تفاهم نامه، تمامی روستاهای بالای 200 خانوار خوزستان بهسازی می شود.
ولی اله حیاتی افزود:در اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاهای حوزه شهرستان خرمشهر تاکنون هزار و 560 پرونده تشکیل شده که از این مجموع، به 800 واحد مسکونی کمک بدون عوض پرداخت شده است.
وی ادامه داد: طرح مقاوم سازی روستایی در 45 روستا با اعتبار 430 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده که از این مجموع، در 11 روستا 100 درصد کار به اتمام رسیده و سه روستا نیز با پیشرفت 40 درصد و بقیه روستاها نیز عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است.
فرماندار خرمشهر با بیان اینکه مهاجرت پذیری روستائیان در حال افزایش است، افزود:با اجرای این تفاهم نامه، ساکنان روستاهایی که به شهر مهاجرت کرده اند به روستاهای خود باز می گردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اجرای طرح شبکه تصفیه فاضلاب در یکی از روستاهای خرمشهر گفت: این طرح به صورت آزمایشی برای نخستین بار در کشور در روستای 'مصلاوی' در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا در این آئین، تفاهم نامه اجرای طرح بوستان روستایی به امضای علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان رسید.
یک هزار و 870 واحد مسکن مقاوم سازی شده ویژه محرومان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، امروز چهارشنبه در روستاهای آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید.
این واحدهای مسکونی با حضور محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت بهره برداری شد.
پروژه های بهسازی روستایی از محل اعتبارات تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی شده است.
براساس تفاهم نامه سال 1394 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت چهار هزار واحد مسکن محرومان در روستاهای جنگ زده و تخریب شده از زمان جنگ تحمیلی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، در دستور کار قرار گرفت که یک هزار و 870 واحد آن امروز چهارشنبه بهره برداری شد.
در این آیین 960 واحد مسکونی در روستاهای آبادان و 910 واحد در روستاهای خرمشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

 


تعداد بازدید : 669

ارسال نظر

ارسال