رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت خبر داد:

تکمیل نورپردازی عمارت بلدیه/ تعویض درب و پنجره های برج ساعت در دستور کار

  • شنبه 20 فروردین 1401 ساعت 10:29

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: حرفت خواه با اشاره به آغاز مرمت بنای تاریخی بلدیه رشت گفت: با مساعد شدن هوا، ادامه مرمت عمارت بلدیه رشت از سرگرفته شده است.
تعویض درب و پنجره های برج ساعت در دستور کار

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، میثم حرفت‌خواه با اشاره به آغاز مرمت بنای تاریخی بلدیه رشت به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: در آستانه سال نو، فاز نخست مرمت نمای عمارت بلدیه با اعتبارات سازمان عمران انجام شد ولی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، تکمیل نگردید.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت افزود: در فاز اول مرمت، اصلاح نمای ساختمان و مرمت بخش‌های تخریب شده دیوار، اصلاح نمای سیمانی و رنگ آمیزی مجدد نمای عمارت، حذف زوائد بصری روبه خیابان، تعمیر و اصلاح درب و پنجره های شکسته در طبقه اول، تعویض شیشه‌های شکسته رنگ آمیزی درب و پنجره‌ها و کناف و قاب آنها به اتمام رسید.

وی با تاکید بر حفظ و حراست از هویت معماری رشت، اضافه کرد: با توجه به ناپایداری هوا در نیمه اسفند تا هفته دوم فروردین ماه و همچنین نیاز به تعویض قاب پنجره‌های برج، امکان رنگ آمیزی برج و همچنین تعویض پنجره های طبقه فوقانی انجام نشد تا بارش های باران به داخل بنا نفوذ نکند. بنابراین با گرم شدن نسبی هوا، تکیمل مرمت این بنا در دستور کار سازمان عمران قرار گرفته است.

حرفت خواه با بیان اینکه نورپردازی این عمارت تکمیل شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته توجهی به مرمت و حتی رنگ آمیزی این عمارت نشده بود، نوروز امسال عمارت بلدیه جلوه ویژه‌ای به مرکز شهر داد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی ابراز امیدواری کرد: با اعتبار تخصیص یافته و تلاش‌های حوزه بازآفرینی این سازمان، فازهای بعدی مرمت از جمله رطوبت زدایی کف و دیوارها و تعویض سقف نیز صورت گیرد.

گفتنی است؛ مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت در آذرماه ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۱۶ در فهرست بناهای میراثی کشور ثبت شده است. عملیات اجرایی عمارت بلدیه در پائیز ۱۳۰۳ خورشیدی آغاز و چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۰۵ به اتمام رسید.


تعداد بازدید : 486

ارسال نظر

ارسال