حسین طوسی:

ظرفیت تولید در و پنجره دوجداره ۶ برابر مصرف داخلی

  • سه شنبه 16 آبان 1402 ساعت 11:9

اخبار => در و پنجره و نما

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی‌وی‌سی، در و پنجره ایران از ظرفیت نصب‌شده تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن در و پنجره دوجداره UPVC خبر داد و گفت: این میزان تولید ۶ برابر مصرف داخلی است.
ظرفیت تولید در و پنجره دوجداره ۶ برابر مصرف داخلی

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، آقای حسین طوسی رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی، در و پنجره ایران در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما؛ گفت: هم‌اکنون به صورت رسمی ۴۵ تا ۵۰ واحد تولیدی در و پنجره دوجداره UPVC با فناوری روز دنیا، پروانه تولید و دارا بودن استاندارد اجباری از سازمان ملی استاندارد در کشور فعالیت می‌کنند. 

وی گفت: ظرفیت تولید نصب شده در این بخش بیش از ۳۰۰ هزار تن که حدود ۵ تا ۶ برابر مصرف داخلی است اما میزان تولید حدود ۶۰ هزار تن است. 

رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی (upvc)، در و پنجره ایران با بیان اینکه با سرمایه گذاری در این صنعت به رشد خوبی رسیده ایم گفت: هم اکنون تولیدات داخلی از لحاظ کیفی قابل رقابت با محصولات کشور‌های اروپایی است، ولی به لحاظ قیمتی مشکلاتی داریم و قیمت تمام شده محصولات داخلی قابل رقابت با تولیدات خارجی نیست به عنوان نمونه در کشور ترکیه که مازاد )سرریز) تولید دارد و صادر کننده است، تولیدکنندگان از تسهیلاتی همچون حذف مالیات، تخصیص یارانه و تسهیلات بانکی و همچنین تسهیلاتی در مقررات گمرکی و حذف عوارض سود گمرکی برای صادرات به منظور مشوق تولید برخوردارند، به همین دلیل فعالان اقتصادی اهل ترکیه در کشور‌های همسایه پرچمدار هستند و با محصولات و طرح‌های صنعتی به شدت رقابت می‌کنند و به کسی مجال نمی‌دهند.

آقای طوسی به ظرفیت صادراتی محصولات در و پنجره دوجداره UPVC ایرانی هم اشاره کرد و گفت: در این میان ما یک بازار کوچک صادراتی داریم و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس قطر، عمان و تا حدودی امارات، عراق و برخی کشور‌های CIS به صورت محدود صادرات داریم.

 به گفته رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی (upvc)، در و پنجره ایران؛ تولید بیش از مصرف داخلی موجب شده در این صنعت نیازی به واردات نداشته باشیم. 

آقای طوسی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص تولید کامل مواد اولیه این صنعت در کشور گفت: ۷۵ درصد مواد اولیه در داخل تامین و تولید می‌شود و ۲۵ درصد از مواد افزودنی مورد استفاده در تولید وارداتی است.

رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی (upvc)، در و پنجره ایران با بیان اینکه ماشین آلات پیشرفته صنعت پروفیل تولید داخلی نیست؛ افزود: عمده ماشین آلات مورد استفاده در صنعت پروفیل، در و پنجره دوجداره UPVC از فناوری روز دنیا برخوردار است و متخصصانی در این صنعت تربیت شده اند، اما با توجه به اروپایی بودن فناوری ماشین آلات و وجود تحریم‌ها با مشکلاتی همچون توسعه ماشین آلات و قطعات مواجه هستیم، زیرا صنایع هر چقدر هم بروز باشند به مرور زمان نیاز به روز شدن، توسعه، قطعه، تعمیر و نگهداری دارد.

 


تعداد بازدید : 947

ارسال نظر

ارسال