بهترین ایده برای ترکیب رنگ درب و چهارچوب

  • شنبه 14 فروردین 1400 ساعت 12:9

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: زیبایی نمای ساختمان کاملاً وابسته به عناصر مختلفی مانند رنگ، طرح و جنس درب ورودی است. زیبایی درب ورودی یا درب پارکینگ به دلیل در معرض دید بودن دائمی آن اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سایر المان‌های نمای ساختمان دارد. به همین دلیل با ترفندی ساده مانند انتخاب ترکیب رنگ مناسبی برای درب و چهار چوب می‌توان زیبایی قابل توجهی در نمای ساختمان و زیبا شدن آن ایجاد کرد.
بهترین ایده برای ترکیب رنگ درب و چهارچوب

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از خبر آنلاین، علاوه بر زیبایی، رنگ کردن درب ساختمان می‌تواند استحکام و مقاومت آن را در برابر آسیب، گرد و غبار و زنگ زدن بالا ببرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بهترین ایده‌ها را برای ترکیب رنگ درب و چهارچوب ساختمان به شما آموزش دهیم.

استفاده ترکیب رنگ یکسان برای درب و چهارچوب

یکی از جذاب‌ترین روش‌های رنگ آمیزی درب ساختمان یا درب فلزی حیاط استفاده از ترکیب رنگی یکسان برای درب و چهارچوب آن است. معمولا خانه‌هایی که نمای آن‌ها بسیار روشن یا بسیار تیره است از این روش برای ایجاد تعادل در نمای ساختمان استفاده می‌کنند. برای مثال برای ساختمان‌هایی با نمای آجری یا سنگ‌های یکدست سفید، استفاده از درب و چهار چوب به رنگ مشکی در کنار هم زیبایی خاصی به نمای ساختمان خواهد داد.

انتخاب ترکیب رنگی متفاوت برای رنگ‌آمیزی درب و چهارچوب

رنگ‌های مکمل مانند مشکی و طلایی، سفید و طلایی، مشکی و سفید و یا رنگ‌های چوبی با مشکی مکمل‌های بسیار خوبی برای ترکیب رنگ درب و چهارچوب هستند. می‌توانید رنگ چهارچوب‌های پنجره را طلایی و مشکی، رنگ چهارچوب و درب ساختمان را یکدست مشکی انتخاب کنید و یک ترکیب خاص از رنگ طلایی و مشکی داشته باشید.

 ترکیب شیوه اول و شیوه دوم در ساختمان‌های بزرگ با تعدا درب‌های بالا بسیار جذاب و هیجان انگیز است. انتخاب ترکیب رنگ کاملا سلیقه‌ای است اما به طور معمول رنگ‌های مشکی، طلایی، سفید و قهوه‌ای بیشترین فروش را در بازار برای رنگ‌ آمیزی درب و چهارچوب دارند.

ایجاد ترکیب رنگی جذاب میان رنگ دیوارهای ساختمان، با رنگ چهارچوب و درب

بازی با رنگ‌ها همیشه در زیبایی بصری ساختمان‌ تاثیرگذار است. می‌توانید ترکیب رنگی یکسان برای ایجاد هارمونی میان دیوار ساختمان و درب و پنجره آن برقرار کنید. ترکیب رنگی متفاوت برای دیوار ساختمان و درب و پنجره نیز از دیگر روش‌های ترکیب رنگی جذاب است.

پرطرفدارترین شیوه برای ایجاد ترکیب رنگی میان دیوارهای ساختمانی و درب آن استفاده از رنگ سفید و مشکی است.

معمولا در انتخاب رنگ درب پارکینگ مدرن و درب‌های طرح‌دار مدرن از رنگ‌های چوبی و روشن استفاده می‌کنند و رنگ دیوارهای ساختمان را مشکی، خاکی و یا مرمر انتخاب می‌کنند. بهتر است ترکیب رنگ دیوار و درب در تضاد با یکدیگر باشند. البته هارمونی رنگ تیره و روشن نیز ترکیب بسیار زیبایی است. برای مثال رنگ دیوار را خاکستری و یا طوسی انتخاب کنید و رنگ درب ساختمان را مطابق با آن یک درجه روشن و یا تیره خریداری کنید.

در انتخاب ترکیب رنگ در درب‌های داخلی ساختمان مانند درب اتاق خواب و درب سرویس بهداشتی نیز می‌توانید از همین روش‌ها استفاده کنید. البته در رنگ دیوار و درب‌های داخلی خانه می‌توانید از رنگ‌های روشن مانند سبز، آبی و صورتی با توجه به علایق و سلیقه‌تان استفاده کنید.

 

رنگ آمیزی درب و چهارچوب هماهنگ با قرنیز

ایجاد یک هارمونی رنگ جذاب میان قرنیزهای کف اتاق و قرنیزهای دیوار با رنگ درب و پنجره خانه، جلوه ویژه‌ای به خانه می‌دهد. استفاده از قرنیزهای چوبی و ایجاد یک تریکب رنگی با درب قهوه‌ای یا چوبی حس آرامش را در فضای خانه برقرار می‌کند. اگر درب‌های خانه سفید و یا تیره هستند، بهتر اسن از قرنیزهای سفید و سنگی استفاده کنید.

قرنیزهای تیره رنگ نیز با اکثر رنگ‌های درب و چهارچوب به خوبی ترکیب می‌شوند. اگر از رنگ‌های روشن برای درب خانه و دکوراسیون منزل استفاده کرده‌اید به هیچ عنوان از قرنیزهای تیره استفاده نکنید.

در برخی از پارکینگ‌ها و ساختمان‌ها از قرنیزها برای ایجاد خط‌کشی دقیق در فضای پارکینگ و تقسیم بندی‌های فضا استفاده می‌شود. پارکینگ‌های بزرگ معمولا از درب دو لنگه فلزی و یا درب‌های ریلی استفاده می‌کنند. بهتر است برای قرنیز پارکینگ و درب‌های آن از رنگ‌های تیره و چرک بردار و هماهنگ با یکدیگر استفاده کنید. توجه به این جزئیات کوچک نقش بسیار تاثیرگذاری در زیبایی ساختمان شما خواهد داشت.


تعداد بازدید : 1185

ارسال نظر

ارسال