مدیرعامل شرکت آتا پلیمر صنعت ارس:

زمان‏بر شدن پروسه ثبت سفارش و گواهی تخصیص ارز مشکل اصلی تولیدکنندگان است

  • دوشنبه 1 شهریور 1400 ساعت 11:13

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: نوشین اعلمی، مدیرعامل شرکت آتا پلیمر صنعت ارس با اشاره به وضعیت تولید در سال گذشته در کنار مشکلاتی همچون شیوع کرونا و محدودیت در تخصیص ارز، اظهار کرد: متأسفانه شیوع بیماری کرونا بر همه صنف‌های فعال در اقتصاد اثرگذار بود. تعطیلات کرونایی و محدودیت‌ ترددها نیز فعالیت‌های ما را تحت‌تأثیر قرار داد. افزایش قیمت تمام‌شده ناشی از افزایش هزینه‌ در همه زمینه‏ها نیز امروز معضلی است که تمامی بخش‌های صنعت با آن مواجه هستند.
زمان‏بر شدن پروسه ثبت سفارش و گواهی تخصیص ارز مشکل اصلی تولیدکنندگان است

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، اعلمی در گفتگو با خبرنگار مجله د و پنجره و نما ادامه داد: زمان‏بر شدن پروسه ثبت سفارش و تأییدیه بانک مرکزی جهت تخصیص ارز در سامانه نیما نیز از جمله مسائلی است که صنایعی با مواد اولیه وارداتی همچون ما با آن مواجه هستیم.

اعلمی در ادامه با اشاره به تولیدات این مجموعه اظهار داشت: ضمن تمرکز ویژه بر کیفیت محصولات تولید شده، افزایش تنوع مقاطع تولیدی را نیز مدنظر داشته‏ایم. در سال جاری چند محصول جدید به سبد محصولات اضافه شده است. به‌عنوان مثال یکی از محصولات، تسمه پلی‌آمیدی با کیفیتی ویژه است که در بازشوی در و پنجره‌های لولایی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آتا پلیمر صنعت ارس، درباره اجرای طرح‌های توسعه در این مجموعه افزود: سال گذشته ضمن ایجاد و انتقال به کارخانه جدید، به خطوط تولید نیز اضافه شد که این افزایش ظرفیت تولید، در سال جاری هم در دستورکار قرار دارد. همچنین، طرح‏هایی در خصوص تولید مقاطع مورد استفاده در نمای ساختمان نیز در دست بررسی است.

اعلمی با اشاره به نمایشگاه در و پنجره 1400، تصریح کرد: ما سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا در نمایشگاه شرکت نکردیم. اما امسال با توجه به گسترش واکسیناسیون و کاهش نگرانی‌ها، در آن حضور داشتیم و نتیجه آن‌را خوب ارزیابی می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت این صنعت امیدوار هستم وعده‌های مطرح‌شده در دولت جدید محقق گردد. بحث ارز و مسائل بانکی از موضوعاتی است که دولت باید جدی‌تر به آنها ورود پیدا کرده تا استرس تولیدکنندگان کاهش یابد. در کنار آن باید ثبت سفارشات در زمان کوتاهتری انجام شود. درواقع دولت جدید باید به تولید کمک کرده و از تولیدکنندگان حمایت واقعی داشته باشد.

این فعال حوزه در و پنجره با اشاره به دیگر مشکلات گفت: مجموعه ما در منطقه آزاد ارس فعال است و تا سال گذشته مناطق آزاد کل کشور معاف از مالیات ارزش افزوده بودند و این موضوع در فاکتورها قابل رویت بود. اما امسال این معافیت کنسل و منجر به کاهش قابلیت رقابت واحدهای تولیدی مستقر در این مناطق گردیده است. امیدواریم دولت جدید به حل این مشکل توجه داشته و قانون مربوطه هرچه زودتر منتفی شود.

وی همچنین افزود: با توجه به آمارهای ارائه‌شده، صنعت آلومینیوم در چند ماه اخیر بازار خوبی را شاهد نبود اما امیدوار هستیم این صنف با رونق و تکاپو همراه شود. درواقع عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید و پشتیبانی‏ها و مانع‏زدایی‏ها از سوی سازمان‏های دولتی، می‌تواند اتفاقات خوبی را در تولید به همراه داشته باشد.

وی در پایان درخصوص ماهنامه درو پنجره نما، اظهار کرد: خوشبختانه این مجله طی چند سال اخیر فعال‌ترین مجله صنف آلومینیوم بوده که محتوا را در کیفیتی عالی به مخاطب انتقال می‌دهد. درواقع هر آنچه ما فعالان به‌دنبال آن هستیم در مجله در و پنجره نما قابل دسترس می باشد.

 


تعداد بازدید : 571

ارسال نظر

ارسال